lunes, 6 de enero de 2020

Ascensió Serrat d´en Muntaner "Via Pizarro, IV+ - 85 m." Collbató (Barcelona).

Ubicació de les Vies Pizarro i Alberto Gonzalez al Serrat d'en Muntaner. Clot de la Monica / Montserrat. extret de.- https://www.rocjumper.com/
 El Serrat d'en Muntaner juntament amb l'Agulla de l'Frare de Baix del Clot de la Monica, ens ofereix diversos itineraris tant de caràcter clàssic com en la seva part mes superior esportius. Segons desitgem ombra o sol ens aproparem algunes de la seva cares Est o Oest. Amb bona roca en general a vigilar en alguns trams una mica més descomposta i amb una aproximació bastant ràpida. Ens farà passar un matí o tarda molt agradable.

En aquesta ocasió hem escollit per realitzar la Via Pizarro, itinerari de caràcter senzill i molt clàssic. Us deixem amb la descripció d'aquesta ascensió.

Cultius de Ametllers, Passeig de Ronda (Urb. Pla de l'Castell), Collbató (Barcelona).

Inici ó Final Torrent del Misser al Clot de la Monica.

Des de Barcelona agafarem l'A2 direcció Lleida / Tarragona, i sortirem a la sortida de Collbató, continuarem rectes i paralel.les i al costat de l'autovia sense entrar cap al municipi de Collbató. Seguirem després de passar la gasolinera i el supermercat BonPreu fins que veiem les indicacions del Restaurant Vinya Nova i la Hipica. Les seguirem i estacionarem el vehicle entre el Passeig de Ronda i Carrer de Lloret de la Urbanització del Pla del Castell a Collbató.

Després estacionar el vehicle, agafarem la pista forestal amb acesso restringit vehicles que continua al final del Carrer Lloret que s'endinsa en els camps d'oliveres al costat de la Hipica. Seguirem fins al final del tancat de la Hípica i agafarem el primer tram de pista que ens surt a l'esquerra.

Torrent del Misser.

Roca Clean & Good.

Peu de Via.
 Ascendirem pel fins arribar a l'antic estacionament del Clot de la Mònica (una explanadita amb cartells de acesso restringit vehicles). girarem de nou cap a l'esquerra cap al Clot de la Monica, buscant en uns pins a la nostra dreta amb unes marques de pintura blava. Aquestes ens s'endinsessin pel Torrent del Misser i el mateix Clot de la Mònica. Just davant nostre puja un camí de marques blaves que al cap d'una estona es converteix en un corriol. Seguim el sender fins que som a l'alçada del Serrat d'en Muntaner. En aquest punt un altre camí fitat segueix la paret en paral.let. Arribant a la base de la paret,l'inici de la Via Pizarro, aquesta just a la dreta a l'acabar la lleixa de l'Serrat d'en Muntaner Inferior on s'ubiquen altre itineraris com Petit Guifre, divorci Imminent o Orgull Mapuche. És una zona força arbustiva amb algun arbret i poca base de via.

Localitzem l'inici de la Via a l'esquerra i molt enganxada a la Via Alberto González, aquesta va per la dreta i té mes segurs. A l'inici veurem dos petits arbrets, un és una olivera i una sèrie d'arbustos.
Comencem a escalar per una rampa molt tombada cap a l'esquerra a la recerca d'un arbust (Boix). Podem aprofitar un primer segur de la Via Alberto González per assegurar-nos. A pocs metres per sota de l'arbust, arribarem a un llavi característic que és on tenim el pas clau de la via. Realitzem el pas pujant molt el peu sobre el llavi i empenyem amb el palmell de la mà, continuarem escalant per la rampa on trobem algun segur mes gairebé a la meitat i després amb tendència cap a la dreta trobarem la R1 (que és compartida amb la Via Alberto Gonzalez), uns metres per sobre d'una zona mes boscosa. R1, 4 parabolts amb xapa i sikados. Dos d'ells units amb cadena, mallo i anella. Reunió rapelable. Tres spits en uns 45 metres.

Jota & Guti, R1.

Sortim des de la R1, per una rampa tombada amb tendència cap a l'esquerra. Anem a la recerca d'una fissura alguna cosa mes vetical situada entre dos arbustos (boixos), on podrem assegurar-nos amb una baga. Remuntem per aquesta fissura entre els dos boixos. Seguim cap a la dreta on trobarem una llosa en la qual hi ha possibilitats de col·locar algun friend. Una mica més amunt trobarem una assegurança fix, la dificultat disminueix i ens fiquem de nou en una rampa tombada una mica descomposta a vigilar el frec de les corda, així evitar llençar pedres. La R2, la localitzarem en un gran bloc a la dreta, també està aquesta compartida amb la Via Alberto González. R2, 3 parabolts amb xapa, dos units amb cadena i anella. Reunió rapelable. Un spit en uns 40 metres.

Serrat de la Pastereta.

Guti & Jota, R2. Cim Serrat d´en Muntaner.

Després de fer una foto per la ressenya, vam decidir baixar rapelant. Ho farem amb dos rapels el primer des de la R2 a la R1, d'uns 40 metres. I un segon ràpel des de la R1 a peus de via d'uns 30 o 35 metres. Un cop a la base de la paret bé podem seguir escalant en un altre itinerari de la zona o anar cap al vehicle desfent el camí per on hem vingut.

1ª Rapel de descens.

2º Rapel de descens.

Via: Pizarro.
Zona: Serrat d'en Muntaner / del Clot de la Monica.
Dificultat: IV +.
Dificultat obligada: IV-/ A0.
Grau d'exposició: Mitjà.
Compromís: Mitjà.
Equipament: Via molt poc equipada amb algun spit. Reunions rapelables.
Material: 4 o 5 cintes exprés (algunes llargues), bagues sabineras i cordinos per pont de roca. Opcional: Friends petits
Orientació: Est.

Ressenyes i croquis Serrat d´en Muntaner "Via Pizarro" Clot de la Monica/ Collbató (Barcelona) extret de.- https://blogdelguillem.blogspot.com/ adaptat per Boulder Rocòdrom a Barcelona.