martes, 30 de junio de 2020

Ascensió El Cargolet "Via El Cargolet, V + / Ae - 70 m." Monistrol de Montserrat (Barcelona).

Sector Càmping - Camí del Via Crucis.
Arribo la calor, de vegades fins i tot massa. En aquesta ens acostem a una de les zones del vessant nord de el Parc Natural de la Muntanya de Montserrat, buscant una mica d'ombra i poder escalar amb una mica de fresc. Mision aquest dia impossible, així que ens decatamos per fer aproximació curta i una via també d'iguals característiques.
Ens acostem a el sector Càmping-Camí del Via Crucis. I ens plantem a la paret de El Cargolet, per fer l'únic itinerari amb el mateix nom.
Així molt més us passem a explicar com ens va anar. jejeje.

Camping - Camì del Via Crucis ( de Esq. a Drta. La Rampingui, Alta Tensión, La Granota, Alucina Carabina).

Peu de Via.

Ruben, Peu de Via.

Des de Barcelona agafarem la C-58 direcció Manresa, seguirem en aquesta seguint les indicacions cap a Montserrat. Sortirem a la sortida Montserrat / Manresa a la C-55 Per aquesta carretera ens dirigirem cap al poble de Monistrol de Montserrat. Un cop arribem a aquest pujarem cap a l'aparcament del Monestir de Montserrat per una carretera amb força revolts, Compte amb els i les ciclitas !!!! i altres vehicles que ens vindran de cara.
Un cop passem la barrera de l'aparcament del Monestir buscarem lloc per estacionar. El tiquet d'estacionament té descompte per a les persones federades.

Després estacionar el vehicle, ens dirigirem cap a les escales dels Pobres. Després de pujar els primers graons seguirem les indicacions cap al Camí del Via Crucis que comença a la nostra esquerra. És un camí cimentat amb escultures religioses, passarem per alguns sectors d'escalada esportiva "del Visa", en arribar a un replà on veurem un banc tallat de fusta i davant de l'altra escultura religiosa. Pujarem pel Camí del Fra Gari (unes escales amb tanques de fusta que puja a zigi-zaga fins als peus de la Granota. Ens aturarem quan veiem una mena de cova amb seients per descansar.
Retrocedirem uns pocs metres i buscarem un corriolet que puja entre la vegetació que ens portés a peus de via. Voregem la base de la Granota pugem per una canal i després flanquejar cap a esquerra i veurem un primer parabolt a mitja alçada de terra. Ull amb el peu de via que està una mica descompost i és força estret.

Localitzem el peu de via (un parabolt a mitja alçada) a la paret de El Cargolet. El peu de via és una cosa estret i una mica descompost. Comencem a escalar per la paret per un mur vertical amb preses petites que et farà treballar de peus, l'escalada és mantinguda. Entre les assegurances hi ha algun s'allunyi, la roca aquesta alguna cosa trencadissa mes a la banda esquerra a pocs metres de la R1, la dificultat disminueix bastant, arribant a la R1, veurem un metres més amunt una instalacion per a realitzar el rapel. R1, 1 spit amb xapa i un parabolt amb xapa. Reunió no rapelable, per rapelar cal muntar en una instalacion un metres més amunt. 8 espits, 1 piton, un plom i dos ponts de roca a uns 40 metres.

Monestir de Montserrat.
L2 (V+ ó Ae).-

Sortim des de la R1, per un terreny més alguna cosa mes facil i amb millor qualitat de roca, fins arribar a un llavi característic. Aqui haurem de realitzar un interessant pas de bloc, encara que també podem passar a Ae. Un cop fet el pas continuarem ascendint rectes amb menys dificultat fins arribar a la R2, per sota d'un gran sortint. Al seu costat veurem un pas equipat (passamans) amb una corda bastant deteriorada. Que se sol utilitzar per accedir a la instal·lació de ràpel des del cim de l'agulla d'Alta Tensió. Vam muntar en R2 i així evitem de saturar i col·lapsar la instal·lació de ràpel. R2, dues parabolts amb xapes. Reunió no raoelable, per rapelar fer servir la instal·lació una mica més amunt. 6 espits en uns 30 metres.

Pas Equipat + Instal·lació de Rapel.

Rapel.

Un cop a la R2, podem acabar de pujar fins al cim primer usant el passamans que connecta amb el cim de l'Alta Tensió i després arribar fins al cim de la Paret del Cagolet. Les vista són impressionants amb el Monestir als nostres peus i tota la vall de l'Llobregat.
Després de les fotos, etc. Tornarem apropar-nos fins a la instal·lació de ràpel, tornant a fer servir el passamans.
Tenim dues opcions depenent de les cordes que disposem o temps.
La primera i ràpida podem fer un sol ràpel des de la R2, fins a la base de la paret d'uns 55 metres.
O 2 des R2, a R1 d'uns 20 metres, i des de la R1 a terra d'uns 35 metres.
Un cop a la base de la paret podem donar per conclosa la sortida o realitzar un altre itinerari per la zona.

Rapel.

Camping - Camì del Via Crucis ( de Esq. a Drta. Alta Tensión, El Cargolet, Espero del Richard, La Granota i Alucina Carabina).
Fitxa Tècnica:

Via: El Cargolet.
Dificultat: V + / Ae.
Dificultat obligada: V.
Grau de compromís: Baix.
Equipament: Via completament equipada amb espits, ponts de roca i algun parabolts. Reunions rapelables.
Material: 12 cintes exprés (algunes llargues) i reunions. Opcional: Portar algun cordinos per reemplaçar ponts de roca.
Orientació: Est.

Croquis i ressenyes El Cargolet "Via El Cargolet" extret de.- https://blogdelguillem.blogspot.com/  modificat per Boulder Rocòdrom a Barcelona.