lunes, 15 de junio de 2020

Descens Torrent del Rajant v3 a1 I + Pas Equipat "Camí del Torrent del Rajant ó Canal del baixador dels Cables de Llum", Matadepera (Barcelona).

Croquis i ressenyes Descens Torrent del Rajant, Matadepera (Barcelona). extret de .- http://www.barranquismo.net/

Graduacció Tecnica.-

Toponímia: Torrent del Rajant.
Cotacció: v3 a1 I.
Zona o massís: La Mola / Sant Llorenç de Munt i l'Obac.
Conca: Sense dades.
Horari / Temps: Ascens.- 45 minuts (pel Cami del Rajant, Recorregut equipat).
                           Descens.- 1 hora.
Coord. GPS de l'inici: Sense dades.
Coord. GPS de la fin: Sense dades.
Alçada en inici: 660 m. (Carrer del Ranjant, Matadepera).
Altura en final: 810 m. (Pista a Can Pobla / La Mola, Matadepera).
Longitud: 500 m.
Desnivell: 150 m.
Caràcter: Semi Obert.
Tipus de roca: Conglomerat.
Instal·lació: Diversa, amb cordes nudadas, cinta plana fixes, instal·lacions per rapelar, assegurances fixos tipus escalada per remuntar o ascendir, etc. Reunions d'espits o parabolts anelles, químics i mallons.
Material necessari: Arnes, Baga Ancoratge, Descensor (revers, vuit o similar), Shut o Pic Ànec (també pot utilitzar un cordino amb nus prusik o marshall), una Corda de 40 metres i Casc. Opcional.- Cordinos per reforçar alguna instal·lació, Mallós, etc.

Paret del Cap del Mort i Cavall Bernat.

Esplanada al Carrer Ranjant - Inici-Final Torrent del Ranjant.
Desitjant que arribin els caps de setmana, per poder realitzar les activitats que ens agraden, en aquest en Fase 2 de la desescalada, ja sense franja horària, però limitats dins de la regió sanitària. Tornem endinsar-nos al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, realitzarem el descens de Torrent del Rajant a la zona de La Mola. Aquest és un dels pocs barrancs de el parc de Sant Llorenç de munt que aquesta equipat per poder descendir, en l'actualitat amb alguna nova reequipación. Dir que també tenim l'opció d'ascendir-, gràcies a una sèrie de grapes, assegurances, barrandana de ferro i un altre materials fixos a manera de recorregut equipat. Aconsellem portar corda i algunes cintes exprés, si ho realitzau d'aquesta manera.
Us passem a explicar aquesta entranyable experiència.

Caseta de la llum- Esplanada Carrer de Ranjant.

Sender "Camí del Torrent del Ranjant" Pas Equipat.

Des de Barcelona, ​​agafarem l'Avinguda Meridiana cap a la C-58 Manresa, Terrassa, Sabadell. Prendrem la sortida 12 a cap a Sabadell Centre-nord / St. Quirze V. Sud-centre. Sense sortir-nos de carril central ens dirigim cap a St. Quirze V. Sud-centre / Sabadell Nord. De nou carril central a C-58 / Manresa / Terrassa, després continuarem per la dreta en una bifurcació a Sabadell Nord i seguirem per la C-58c. Arribant a la carretera Matadepera / BV-1248, a la tercera sortida a la rotonda. Seguir per l'esquerra a BV-1415a, després a la dreta cap BV-1248, rotonda rectes en direcció Ctra. Sabadell. Dreta carrer Pompeu Fabra, a l'esquerra Passeig de Angel Guimerà, gira a l'esquerra cap carrer d'Antoni Gaudí, seguim a la dreta cap a carrer de Sant Llorenç i continuem cap a l'esquerra cap a Plaça Sant Jordi.
Darreres indicacions gira a la dreta cap carrer d'Enric Genescà i Cortès, a la rotonda, pren la segona sortida en direcció Passeig de al Pla
 Passar una rotonda, A la rotonda, pren la tercera sortida en direcció Av. de Can Marcet, gira a la dreta cap a Av. de Rocafort, tornem a gira a l'esquerra cap Av. de Can Marcet, una altra vegada gira a la dreta cap carrer de la Carossa i per últim gira a la dreta cap a carrer Rajant. Podrem estacionar el vehicle a la fin del carrer en una petita esplanada o al carrer evitant de molestar a altres usuaris o veïns.

"Canal de Baixador dels Cables de Llum"Pas Equipat.

Canal final "Camí del Torrent del Ranjant" Pas Equipat.
Acces:

Un cop haguem estacionat el vehicle, a l'esplanada o al carrer Rajant. Tindrem el final de la riera a l'esquerra d'aquesta esplanada. Per accedir a l'inici de l'el seu descens com abans hem comentat hi ha dues maneres. O bé remuntant pel mateix torrent, atraves d'una equipació de recorregut equipat (grapes, assegurances fixos, etc.) o mes tranquil·la entre "", pel conegut Camí del Torrent del Rajant o Canal de Baixador dels Cables de Llum. Que és l'opció que nosaltres vam escollir.

Per accedir pel camí de Torrent de l'Rajant o Canal baixador dels cables llum, localitzarem una caseta de llum, just al seu costat dret veurem un corriolet que puja endinsant-nos al bosc i gairebé paral·lels a la ultima finca del carrer, haurem de seguir com a guia de la línia elèctrica de baixa tensió, hi ha força vegetació i de vegades pot confondre'ns. Buscar el camins més trepitjat i evident. Hi ha poques fites de pedres i molt separades, anirem remuntant algunes parets cap a l'esquerra, i en altres a dreta sense perdre de vista les torres elèctriques.

Canal final "Canal de Baixador dels Cables de Llum " Pas Equipat.

Antigues terrasses de cultiu "Camí del Torrent del Ranjant".

Ens dirigirem a la recerca d'una canal on es perden els cables de llum per sobre de les roques. Aqui vorejarem cap a la dreta, fins a arribar a una canal amb arbres. Alli veurem un parell cordes fixes nudadas i una cinta plana "Pas Equipat", que ens ajudaran a superar dues ressalts una mica verticals de roca. Des d'aquí sortirem a una petita esplanada al bosc, seguirem cap a l'esquerra pujant per unes antigues terrasses abandonades de cultius, fins a la pista que vas des de Can Robert a la Mola passant per Can Pobla. Girarem cap a l'esquerra i veurem una bifurcació, agafarem el camí de la dreta en un arbre hi ha un cartell que inidica "La Mola" i als costats els pals que de vegades sostenen una cadena que barra el pas a vehicles.
Seguirem per aquesta pista en direcció Can Pobla i arribarem a l'inici per al descens de Torrent del Rajant, quan estiguem a sobre d'un pont de ciment, que creua el torrent.

Pista de Can Robert a Can Pobla i la Mola "Cami dels Monjos".

Paret del Cap del Mort i Cavall Bernat.

Pont de ciment, Part alta de l'Torrent del Rajant, inici del descens.

Descens: (Torrent del Rajant).

Des del pont de ciment baixem per un dels laterals fins al torrent. Des d'aquí vam començar el seu descens per una rampa amb alguns bassals de les últimes pluges d'aquestes setmanes. A vigilar de no relliscar amb les fulles humides, arribarem a la primera instal·lació de ràpel.

R1.- Dos espits amb xapa i una amb anella units per un cable d'acer revestit. Realitzem el primer ràpel d'uns 5 metres, hi ha la possibilitat de destrepar.

Pont de ciment, Part alta del Torrent del Rajant.

Torrent del Rajant.

Instal·lació per al 1er. ràpel

1er. ràpel.

Instal·lació per al 2on. ràpel

Gairebé seguit a la nostra dreta conforme anem descendint i després d'uns pocs passos trobem la segona instal·lació per rapelar.

R2.- Tres espits, un amb anella i els altres amb Mallós, fem un ràpel d'uns dos metres, també té la possibilitat de destrepar.

2on rapel.

Tram amb ressalts.

Instal·lació per a el 3er. ràpel

Recollim la corda, i prosseguim pel llit de la riera, ara bastant metres, on farem alguna desgrimpada. Després de remuntar uns blocs veurem primer a la nostra dreta una antiga instal·lació de dues espits i xapa casolana per rapelar amb un gravat "Olivella 0 19930", uns pocs metres a l'esquerra i gairebé a la vora d'ell un primer salt, donarem amb la tercera instal·lació per rapelar de Torrent del Rajant.

R3.- Dos químics amb anelles units per un cable d'acer.
Abans de rapelar no deixeu de mirar les vista del buit de l'esquerra.
Rapel d'uns 16 metres.

Vistes Torrent del Rajant.

3er. Rapel.

Vanessa & Jota, Torrent del Rajant.

Instal·lació per a el 4er. ràpel

Després rapelar arribem a una zona on tenim un afluent. Continuem diversos metres per un pas estret fins arribar a un altre salt. Dir que les vistes són formidables del la paret de la cinglera del Cap de Mort i el Cavall Bernat. Trobem la quarta instal·lació per rapelar a la nostra esquerra.
R4.- Dos químics amb anelles, per a un ràpel d'uns 12 metres. Per a nosaltres el rapel més bonic de la davallada d'aquest torrent. Amb dos marmites pel mitjà que haurem d'evitar si no volem mullar-nos els peus, ull roca bastant polida.

Guti, Instal·lació per a el 4er. ràpel.

4er. ràpel.

5º rápel.

Instal·lació per a el 5º. ràpel

Després rapelar en quart ràpel, a la part dreta de la segona marmita veiem les cinquena instal·lació per realitzar el següent salt.
R5.- Doble instal·lació amb químics amb anella o espits amb xapa i anelles. Per rapelar uns 20 metres. És el rapel de la davallada més llarg. Cal esmentar que anirem veient els trams equipats de grapes i altres assegurances per a l'ascens de la riera a la nostra esquerra acord baixem.

5º ràpel.

Zona amb ressalts i desgrimpadas.

Aquest últim llarg ràpel, ens deixa en una esplanada al costat d'un gran bloc de pedra. El passem per la dreta i estarem una bona estona seguint el llit empedrat i arbustiu de la riera, amb algunes grimpades i desgrimpadas a vigilar. Fins a arribar i donar a la nostra dreta amb una instal·lació que podem usar com passamans a muntar per arribar a la sisena i última instal·lació de ràpel situada a la vora d'una roca al costat d'un arbre.
R6.- Passamans: quimic i un spit amb anella. Sisena reunió, químics amb cadena i mosquetó. Rapel d'uns 4 metres. És possible desgrimpar.

Passamans (possible instal·lació 6è ràpel).

6è ràpel.

Tram final amb ressalts i desgrimpadas.

Ja per últim continuem seguint el torrent, amb algunes desgrimpadas i ressalts. a uns 150 metres després de l'últim ràpel tenim algun escapament cap a la dreta a Cami del Torrent del Rajant, per on hem pujat a l'inici.
Si, continuem encara tindrem altres 150 metres amb algun ressalt i fer alguna desgrimpada, fins arribar a la fi del torrent que coincideix en la explanada on tenim estacionat el vehicle "carrer Rajant". Fi de l'activitat.

Esperem que sigui del vostre interès i grat. Salut !!!

Final de la davallada del Torrent del Rajant. Explanda carrer Rajant.