lunes, 8 de junio de 2020

Ascensió Cinglera del Bolet de la Castellassa de Can Torras "Via Jaume Torrens Calvó, V - 50 m." Matadepera (Barcelona).

Croquis i ressenyes Cinglera del Bolet de la Castellassa de Can Torras foto extreta de.- http://santllors.com/

Cinglera del Bolet de la Castellassa de Can Torres:

Via 1.- Paca, 6b - 15 m. (Equipada amb Espits).
Via 2.- Jaume Torrens Calvó, V - 50 m. (Equipada amb parabolts i un clau).
Via 3.- Gentleman, V+ /A1 - 80 m. (Equipada amb pitons i burils).
Via 4.- Aresta del Conveni del Metall, 6a+ ó V+/ A1-A1e. - 60 m. (Equipada amb pitons i parabolts).

El Bolet de la Castellassa de Can Torres:

Via 5.- La Normal, V - 20 m. ( Practicament desequipada, pitons i burils a molt precaris).
Via 6.- Cara Est, ?? - ?? ( Assegurances molt precaries).

Diposit d´Aigua, Cami dels Monjos - PR-C 31.

Bifurcació, Cami dels Monjos (esquerra) i  Sender al Mal Pas de la Castellassa (dreta).
Per fi ja tenim el tret de sortida, en aquesta desescalada de la pandèmia de l'Covid-19. Que tant patiment i sacrifici a costant. Des d'aquí el nostre condol i ànims aquelles persones que en aquests mesos hagin tingut alguna pèrdua de familiars o amics.
Volem dedicar aquesta ressenya !!! Una forta abraçada. Us volem.

Com el temps és el just i amb no voler abusar d'el límit de franja horària establert per a les activitats esportiva. Ens acostem a el Parc Natural de Sant Llorenç de l'Munt i l'Obac. I des aquí al la zona de La Mola, concretament a la Cinglera de l'Bolet de la Castellassa de Can Torras, que passa molt desapercebuda després de l'emblemàtica Castellassa de Can Torras.

La zona més característica d'aquesta Cinglera és una petita agulla a la fin de la cinglera, anomenada el Bolet de la Castellassa de Can Torras. Tot aquest conjunt com tants altres de Sant Llorenç, té nul o molt escassos itineraris d'escalada, degut principalment a la qualitat de la roca, la majoria de les vies concentrades entre l'agulla de l'Bolet i els esperones propers.

Si, mes us seguim explicant en la ressenya.

Cinglera de Bolet de la Castellassa i la Castellassa de Can Torres.

Mal Pas de la Castellassa.

Des de Barcelona, agafarem la C-58 direcció Terrassa, Manresa, etc. Sortirem per la sortida 12, cap a Sabadell Centre / Nord - St. Quirze V. Sud / centre. Seguirem les indicacions Sabadell Nord per la C-58c. Després agafarem la Ctra. De Matadepera la BV-1248 Arribant al municipo de Matadepera, pujarem fins al carrer Vista Alegre i estacionarem el vehicle al final del carrer al costat d'una gran masión de color blanc procurant no destorba a altres usuaris.
Un cop estacionat el vehicle, anirem fins al final de mur de la masión on veurem un pal indicatiu vertical "Camí dels Mojons / Carrer Vista Alegre de Dalt, etc" Pujarem per un camí que comença per darrere de la masión que ens portés fins a un dipòsit d'aigua. Aquest és el camí dels Monjos que solen agafar els senderistes per arribar al cim de la Mola.

Cinglera del Bolet de la Castellassa de Can Torres.

Corriol acces a la Canal de l´Elefant.

Guti & Vanessa, Acces a la Canal de l´Elefant.
Passarem el dipòsit d'aigua i seguirem pel camí dels Monjos PR- C 31, fins a veure una bifurcació marcada per un altre pal indicatiu vertical, una palafon explicatiu (restrinciones d'escalada) i un senyal de pedra amb una rajoles deteriorada. A l'esquerra continuaríem cap a la Mola i les Roques de les Onze Hores. Anirem per un corriol que comença per la dreta que ens portarà primer per una zona boscosa fins al conegut Mal pas de la Castellassa, que creuarem amb compte sobretot els dies que hagi plogut o nevat. El pas ja no està equipat. Seguirem sempre per aquest sender evitant els camins que surtin a la dreta (hi ha algunes marques de pintura blanca-grisa i alguna fita de pedres que ens ajudaran). Veurem els Plecs de Llibres i pujarem cap a aquests, després gairebé arribant els envoltarem, sortirem a un mirador on ja podrem veure La Castellassa de Can Torras (arbre caigut). Baixarem i gairebé arribant a l'esplanada de la Castellassa de Can Torras, si ens fixem a terra a la nostra esquerra veurem una roca pintada amb marques de pintura groga i blava mes una petita fita de pedres. Continuarem pel seder que s'endinsa a una zona boscosa, cap a la Canal de l'Elefant i la paret de la Cinglera de l'Bolet de la Castellassa de Can Torras. Arribant a l'inici d'aquesta en el segon ressalt a la nostra dreta on hi ha una alzina (arbret) hem de situar l'inici de la via.

Canal de l´Elefant, Inici de Via.

L1 (V) .-

Localitzem l'inici de la via endinsant-nos uns metres a la coneguda Canal de l'Elefant, de vegades transcorreguda per alguns excursionistes. Després o en el segon ressalt veurem un abret "alzina" amb moltes esbarzers. Si ens fixem veurem la primera assegurança a uns metres a horitzontal a la dreta, mirant la paret.
Comencem el primer llarg de la via, enfilant-nos i ajudant-d'un arbre ple d'esbarzers, fins col·locar-nos en una mena de lleixa. Un cop aquí continuem cap a la dreta seguint en flanqueig per aquesta lleixa fins arribar a la primera assegurança, ens assegurem. La roca és compacta i de bona qualitat, tot i que cal estar atents. Arribem a la part vertical de l'itinerari, per una canal diedre, fins arribar a un ressalt. Segueix una part mes vertical, on tenim la possibilitat de posar algun friend o tricam en una fissura una mica trencada, fem els passos necessari i la sortida és com de piscina, jejeje. La dificultat minva bastant, no veig el clau que es comenta en la ressenya, Segueixo en flanqueig cap a la dreta per endinsar-me en una zona arbustiva i boscosa, i en un arbre munta la R1.
R1, Cal muntar la reunió en un arbre. Reunió no rapelable. Si vols rapelar preveure cordinos i mallo per muntar instal·lació. 4 parabolts en uns 30 metres.

L2 (IV-).-

Sortim des de la R1, en flanqueig cap a la dreta pel bosquet, a la recerca de llastra, per on remuntem. També hi ha la possibilitat de posar algun segur flotant (friend o tricam), arribarem a una petita plataforma on trobarem una assegurança. Un parell de passos més verticals i de seguida la dificultat torna a baixar i gairebé caminant al cim pròpiament dita, busquem o intentem localitzar un arbre per muntar la R2. R2, Muntar en un arbre, Reunió no rapelable. Si voleu rapelar, preveure cordinos i mallo per muntar instal·lació. Un parabolt a uns 20 metres.

Castellassa de Can Torres.

Guti & Vanessa, Cim de la Cinglera del Bolet de la Castellassa de Can Torres.

Paret de la Font Soleïa.

Un cop a dalt de la cinglera fem les fotos pertinents per a la ressenya i vam gaudir de les vistes de la Castellassa de Can Torras i tota la vall. Per al descens anem a l'esquerra a buscar la canal de l'Elefant, al davant tenim la coneguda Paret de la Font Soleia, un gran lloc d'escalada esportiva. Arribant a l'altura de la Canal de l'Elefant, baixarem per aquesta, fins a passar de nou pels peus de la via i des d'aqui desfer el camí de tornada, cap al Mal Pas de la Castellassa i des d'alli fins al carrer Vista Alegre on tenim estacionat el vehicle.

Sempre es pot si tenim temps fer altres vies de la zona o voltants per completar el dia. Salut !!

Descens, Canal de l´Elefant.

Canal de l´Elefant. Cinglera del Bolet de la Castellassa de Can Torres.

Castellassa de Can Torres.

Via: Jaume Torrens Calvó.
Zona: Cinglera del Bolet de la Castellassa de Can Torras / La Mola (Sant Llorenç de Munt).
Dificultat: V.
Dificultat obligada: V-.
Longitud: 45 o 50 metres.
Grau de compromís: Baix.
Equipament: Via equipada amb parabolts i un clau. Cal muntar les reunions. Reunions no rapelables.
Material: 5 cintes exprés, baga savineras i reunions. Opcional.- pot venir bé un joc de friends o de tricams. Per reforçar l'equipament existent.
Orientació: Sud-oest.

Croqui i ressenyes Cinglera del Bolet de la Castellassa de Can Torres "Via Jaume Torrens Calvó" extreta de.- http://santllors.com/