domingo, 7 de enero de 2018

Ascensió Molló Gros "Via Àpia, IV+ - 68 m." Els Mollons/ Pobla de Claramunt (Barcelona).

Croquis i ressenyes de Molló Gros "Via Apia" Els Mollons. Foto extreta de https://elcoleccionistadevies.blogspot.com.es

Via: Apia.
Zona: Molló Gros - Els Mollons.
Dificultat: IV +.
Dificultat obligada: IV +.
Compromís: Baix.
Equipament: Via completament equipada amb parabolts i un pitó. R1 rapelable, R3 placa amb dos cargols un sol punt no rapelable i a reforçar.
Material: 10 cintes exprés. (Algunes llargues), un friends Camalot groc o vermell per muntar i reforçar R3. Opcional joc de Friends, tascons i bagues savineras. També pot ser interessant un cargol de 8 mm i xapa recuperable !!!.

Zona d´estacionament.

Acces a Els Mollons.

Des de Barcelona agafarem l'A2, fins a la primera sortida que indiqui Igualada. Des d'aquí seguirem les indicacions cap a la Pobla de Claramunt seguint la carretera C-244a. Passarem per la avd. Catalunya fins a l'altura d'una gasolinera. Aquí girarem a l'esquerra cap a l'estació FFCC, seguirem fins a passar l'estació creuant un pont per sobre de les vies i un riu. Després continuarem per l'avinguda Gumersindo Bisbal, ens desviarem de nou a l'esquerra al carrer Dr. Fleming que fa pujada, arribant gairebé a dalt veurem uns rètols que diuen "Els Massets". Els seguirem cap a la dreta. A la bifurcació deixem de seguir els cartells d ' "Els Massets" i ens dirigirem cap a l'esquerra per passar per un túnel per sota de l'autovia. Ja només hem de continuar a la pista de terra paralel i totes a l'autovia ignorant diverses bifurcacions a la nostra dreta que s'endinsen en cultius fins arribar a una bifurcació a la dreta que puja ziguenando. Quan veiem que una explanadita a la nostra dreta amb les soques d'uns arbres. Aqui podrem estacionar el vehicle sense molestar en el camí. Espai per a uns 4 vehicles.

Bloc de pedra.

Bloc de pedra gegant

Molló Gros.

Fletxes vermelles indicadores.
 Accés:

Si, hem encertat amb la explanadita de les soques d'arbres (pins). Si, observem veurem un gran pi amb una marca de pintura blava, i mes a l'esquerra un sender que neix amb una gran fita de pedres. Agafarem aquest sender que ens endinsa al bosc, al poc veurem un bloc de pedra i després podrem veure un altre mes gegant només hem d'anar seguint aquest sender per on vegem més evident gairebé arribant a peu d'Els Mollons veurem unes fletxes pintades de vermell que ja ens deixen gairebé al peu de via. L'inici d'aquesta aquesta marcat amb una xapa de metall a l'inici de via.

Molló Gros.

Peu de via.
 Els Mollons, és una de les zones més antigues de l'escalada de Barcelona i creiem que de Catalunya les seves primeres ascensions van ser realitzades des de l'any 1.945.
En aquest conjunt de roques trobarem el Molló Gros el mes destacats de tot aquest lloc per ser el mes gran i vistós. Aquesta roca té molts itineraris d'escalada esportiva alguns reequipados i alguna via mes clàssica on es practicava l'escalada en artificial.
La Via Apia és una via de les mes antiga amb diverses reequipaciones a la actualida és una via molt equipada potser sobreequipada en alguns punts i en altres gairebé escàs o nul, jejeje. En la qual també podeu aprofitar per practicar la col·locació d'assegurances no fixos.

L1(IV).-

Un cop hem localitzat la xapa de metall a, el peu de via. Comencem ascendir l'inici són una espècies de rapisas que anem remuntant, molt ben assegurades i amb les assegurances pràcticament a prop, en la qual et pots permetre deixar sense xapar algunes. Quan rebasemos la savuna per la dreta arribarem a una gran rapìsa a pocs metres cap a l'esquerra veurem la R1. Nosaltres vam decidir seguir i muntar directament la R2. R1, Tres burils oxidats amb xapa a punt de jubilar-se, Tres parabolts amb xapa (un pintat de groc i els altres dos amb anella units amb una cadena). Possibilitat de rapelar. 8 parabolts en uns 25 metres.

Pobla de Claramunt

Guti, L2.

L2 (II).-

Com ja hem comentat amb anterioritat nosaltres vam realitzar la via en només dos llargs. El segon tram pràcticament es realitza gairebé caminant per una gran lleixa fins situar-se en l'aresta del Molló Gros. gairebé en arribar veurem un pitó i un burí amb la xapa trencada. Un metres més endavant veurem la R2. R2, dues espits amb xapa i un parabolts amb xapa sense unió. Sense possibilitat de rapelar (si ho volem fer preveure cordinos i mallo). Un pitó i un buril amb xapa trencada en uns 18 metres.

Vistes des de Mollo Gros.

Guti, L3.

Comencem el tercer llarg, el més bonic i interessant de la via, vam sortir en vertical rectes cap a un arbret on podrem aseguranos amb una baga savinera. Després aseguranos en l'arbre, continuarem per la dreta per un diedre amb algunes assegurances aqui trobem el pas clau de la via. Sortim a una nova lleixa i continuarem per una canal, encara que amb menys segurs però amb molt bones preses que ens porten fins a una reunió amb dos parabols i anella que utilitzem com a segur. Acabem de sortir amb un pas una mica panxa i vam arribar a la R3, per a la nostra sorpresa és d'un sol punt. R3, xapa casolana amb anella amb dos cargols en el mateix punt. Nosaltres vam optar per reforçar aquesta reunió amb el que teniem (Una baga llarga al voltant d'una gran pedra i un cordino lligat que utilitzem a manera de fisurero en una fissura). Si porteu friends mitjans és l'hora de col·locar-los o un cargol del 8 mm més una xapa recuprable us ira genial. 5 parabolts en uns 25 metres.

Guti & Vanessa, R3. Cim Mollo Gros

Cim Molló Gros.

Descens.

Des del cim, seguirem per la carena cap a la torre elèctrica, fins a un collet. Desgrimpamos una mica i aviat veurem un pas equipat amb cadenes pintades de color verd que ens ajuden a baixar. Després d'aquesta altre tram equipat amb un cordino i més cadenes de color verd. Per últim una corda fixa que ens deixa en un coll, on podem descendero per qualsevol dels dos senders que voregen el Molló Gros. Nosaltres anem pel de la dreta baixant paral·lels a la Paret Negra, fins peus de via i des d'aqui desfem el camí per on hem vingut fins al vehicle.

Pas Equipat amb cadenes. Descens.