domingo, 29 de abril de 2018

Ascensió Agulla de l´Alicia "Via Sol Ixent, V - 40 m." Can Jorba/ Montserrat (Barcelona).

Regio dels Ecos- Can Jorba (de dalt a baix Roca del Saltet, Ag. de l´Alicia i Serrat dels Il.luminats).

Cami dels Francesos (PR i marques de pintura taronges)

Agulla de l´Alicia i Serrat dels Il.luminats.

Des de Barcelona agafem l'A2, fins a Collbató, continuarem per la carretera dirrecció al municipi del Bruc, passant l'hipermercat Bon Preu. Girarem a la dreta a l'alçada d'un gran rètol que posa Restaurant amb una fletxa vermella. Passarem una carretera des d'aqui seguirem uns cartells blancs que ens indiquen "Restaurant Vinya Nova". Aquests ens s'endinsessin pel Bruc Residencial, pistes de sorra fins al Restaurant de Vinya Nova. Un cop allà ens girem a mà dreta i estacionarem el vehicle a la zona de Parking coneguda per Aparcament Nubiola.
Un cop estacionem el vehicle, ens dirigirem cap a l'entrada del restaurant i després agafarem la pista que surt a la nostra esquerra. En l'actualitat té el pas restringit als vehicles de motor sense permís. Seguirem les indicacions a Can Jorba i el camí dels Francesos. Quan arribem a l'inici del camí dels Francesos, on veurem un pas tancat amb pals de fusta. Pujarem per aquest camí seguint les marques de pintura taronges i les de PR (grogues i blanques). Sense sortir del camí en uns 20 minuts passarem al costat de l'Agulla de l'Alicia i el Serrat dels Il.luminats. Quan ja estiguem a la seva alçada buscarem un corriol que ens portarà fins peus de via. Hi ha una petita canal amb vegetació que ens deixa just a la base de l'Agulla.

Agulla de l´Alicia.

Agulla de l´Alicia. Inici de via.

Ens endinsem gairebé a la frontera muntanyoses de la regió d'Ecos al parc natural de la Muntanya de Montserrat. Per escalar a l'Agulla de l'Alicia, situada a la part frontal del Serrat dels Il.luminats. Una zona amb molt pocs itineraris oberts, però si és un pas molt freqüentat per senderistes i altres usuaris. Degut en gran part al conegut Camí dels Francesos que fa de vas comunicant entre els termes municipals del Bruc (Vinya Nova) i Monistrol de Montserrat (Santa Cecília).
L'Agulla de l'Alicia, té un parell d'itineraris oberts a via de caràcter esportiu i la Via oberta "Sol Ixent" de la mà dels germans Masó. com és d'esperar al mes estil d'escalada clàssica. Roca bastant acceptable encara que amb algun tram a vigilar. Un itinerari bonic i que et deixa amb ganes de mes.

L1

Guti, L1.

Després de pujar fins al lateral del Serrat dels Il.luminats, cercarem una canal arbustiva per baixar fins a la base de l'Agulla de l'Alicia. El peu de via no és molt ample, al trobarem una gran pedra al costat d'un arbust després d'aquest comença la via. Comencem a escalar primer per un tram arbustiu i amb la roca una mica solta.

Arribarem a un primer llavi on podrem col·locar alguna autoassegurança (Tascons Naraja nº 3 de Black Diamond). Continuem l'ascensió i la aresta es posa una mica més vertical i amb algun pas més fi. Aqui trobem el pas clau de la via, una roca fissurada ens pot ajudar per col·locar una altra autoassegurança (Tascon blau nº 11 de Black Diamond), aquest ens dóna una seguretat increïble, jajaja. Arribarem a un segon llavi mes gruixut i li traurem el pas per la part que dóna mes a la dreta. Després la dificultat baixa i trobem molt bones preses que ja ens porten fins a la R1, després d'un arbust. R1, dos espits amb xapa units per un cordino i Mallon. Tirada neta uns 40 metres.

Cim de l´Agulla de l´Alicia.

Guti & Vane, Cim de l´Agulla de l´Alicia.
Descens.-

Acabem de pujar al cim de l'Agulla de l'Alicia, després d'ella neix el Serrat dels Il.luminats. Que ens ho mirem per a una propera ocasió. Les vistes de la zona com a tot Montserrat són espectaculars. Després de les fotos de culminació, i demas muntem el rtapel per baixar de l'agulla. La mateixa R1 de la via està feta per a baixar d'aquesta amb un sol ràpel d'uns 30 metres. que ens deixés en el costat Est del Serrat dels Il·luminats.
Des d'aquí podem baixar de nou a la Vinya Nova o realitzar una altra ascensió per la zona.

Rapel.

Agulla de l´Alicia.

Via : Sol Ixent.
Zona: Can Jorba / Montserrat.
Dificultat: V.
Dificultat obligada: V-.
Grau d'exposició: Alt
Compromís: Alt.
Equipament: Via desequipada. Només muntada la R1, que també serveix com a instal·lació per rapelar.
Material: 5 cintes exprés, reunió, joc de tascons, joc de friends (semàfor d'Aliens) i bagues savineras. Opcional (algun piton)
Croquis i ressenyes de l´Agulla de l´Alicia "Via Sol Ixent", Can Jorba - Montserrat (BCN) extret de.- https://masogarcia.com/