sábado, 4 de noviembre de 2017

Ascensió Frare de Baix del Clot de la Monica "Via Normal entrada per Divorci Imminent, 6a+ - 65 m.", Montserrat / Collbató (Barcelona).

Guti. L3.
El Frare de Baix del Clot de la Monica, és una agulla adossada al Serrat d'en Muntaner Inferior, que al costat de Serrat de la Pastereta són gairebé les portes d'entrada a Montserrat a través del Clot de la Monica.
El Frare de Baix, té diversos itineraris, però just vam decidir accedir per la seva Via Normal, realitzant un primer llarg en combinació per arribar a la lleixa on comença pràcticament esta.En aquesta ruta trobarem segons l'escalador i pioner A. Picazo, uns dels mes bells passos de IVº de Montserrat. La veritat que no menteix és un pas super bonic encara que també per a altres psicològic. Ens us avancem mes. Llegir la ressenya.

Vanessa & Guti, R2.

Des de Barcelona agafarem l'A2 direcció Lleida / Tarragona, i sortirem a la sortida de Collbató, continuarem rectes i paralel.les i al costat de l'autovia sense entrar cap al municipi de Collbató. Seguirem després de passar la gasolinera i el supermercat BonPreu fins que veiem les indicacions del Restaurant Vinya Nova i la Hipica. Les seguirem i estacionarem el vehicle entre el Passeig de Ronda i Carrer de Lloret de la Urbanització del Pla del Castell a Collbató.

Estacionament, Paseig de Ronda, Collbató.
Acces.-

Després estacionar el vehicle, agafarem la pista forestal amb acesso restringit vehicles que continua al final del Carrer Lloret que s'endinsa en els camps d'oliveres al costat de la Hipica. Seguirem fins al final del tancat de la Hípica i agafarem el primer tram de pista que ens surt a l'esquerra. Ascendirem pel fins arribar a l'antic estacionament del Clot de la Mònica (una explanadita amb cartells de acesso restringit vehicles). girarem de nou cap a l'esquerra cap al Clot de la Monica, buscant en uns pins a la nostra dreta amb unes marques de pintura blava. Aquestes ens s'endinsessin pel Torrent del Misser i el mateix Clot de la Mònica. Just davant nostre puja un camí de marques blaves que al cap d'una estona es converteix en un corriol. Seguim el sender fins que som a l'alçada del Serrat d'en Muntaner. Trobarem un nou corriol que surt a mà esquerra que ens portarà fins al peu de via.

Vanessa.

Croquis i ressenya de la Via Normal entrada per Via Divorci Imminent.

Via: Normal - entrada per Divorci Imminent.
Zona: Clot de la Monica / Serrat d'en Muntaner.
Dificultat: 6a+.
Dificultat obligada: V+/Ae.
Grau d'exposició: Mitjà.
Compromís: Mitjà.
Equipament: Via semiequipada. L1, equipat amb algun parabolts, resta de la via dos ponts roca i reunions a muntar i alguna R2 precària.
Material: 6 cintes exprés. Alguns Friend (Nosaltres, Semaforo Camalot i Alien Groc) i cordinos. Opcional tascons.
Orientació: Est / Nord-est.

Aproximació

Frare del Baix i Serrat del Muntaner. (Montserrat).

Inici de la via.
L1 (6a+ ó V+/Ae).-

La via s'inicia uns metres a la dreta de la Petit Nil. La primera assegurança es troba a uns cinc metres a la banda esquerra d'una savina. Escalem una primera placa senzilla fins arribar a un ressalt amb roca una mica trencada, Ull !!!. Un cop superat arribem a un ressalt que ens permet encarar una nova placa. Tot i que la roca no té molt bon aspecte és força bona. Un cop assegurats en el parabolt anem una mica cap a la dreta per després tornar a l'esquerra i seguir recte amunt fins arribar a la lleixa del Serrat d'en Muntaner Baix.Podemos fer la reunió a una savina i aprofitant un parabolt que hi ha a la paret o com hem fet nosaltres anem uns pocs metres caminant a l'esquerra fins veure un parabolt amb anella per rapelar i amb un friend (Alien groc), vam muntar la R1. R1, a decidir muntar en Arbust o un parabolt amb argolla , desaconsellable rapelar per ser de només un punt. A reforçar. 5 parabolts i encintar una savina en uns 25 metres.

L1. (placa del Via Divorci Imminent).

R1. (Lleixa del Serrat d´en Muntaner)

Sortim des de R1, cap a l'esquerra remuntant per la xemeneia o canal que separa el Frare de Baix del Clot de la Monica del Serrat d'en Muntaner. El tiratge és neta, però podem assegurar-nos si volem al primer segur de la Via Petit Guifré, si disposem de cinta exprés molt llarga ja que fregués molt la corda i pot arribar a ser una nosa. També podem col·locar alguns friends (Camalot vermell i verd). D'acord ascendim la xemeneia es va estrenyent, però si escalem alguns metres per la via de la dreta (Via Petit Guifré) evitarem aquesta estretor, fins arribar a la R2, al costat del pas que separa el monòlit del Serrat. R2, dues spit (propers a la jubilació) amb xapa molt rovellades, sense possibilitat de rapelar. Tirada neta uns 20 metres.

Vanessa, R2.

La Pastereta. (montserrat).

Res més sortir de la R2, hem de fer el pas mes bonic d'IV + de Montserrat, encara que també molt psicològic per l'ambient i pati que queda sota els nostres peus. De fons el Clot de la Monica i la Pastereta. Encara que sembla que ens has d'arribar, res més lluny de seguida obres les cames remuntant una mica per sobre de la R2 i col·locant el peu ja al Frare de Baix, amb un petit impuls i sense pensar-ho molt vam passar ja a l'Agulla del Frare de Baix. Ens podem assegurar a un primer pont de roca a un metre després del pas. Ja des d'aquí flanquegem cap a l'esquerra on trobarem a pocs metres un altre pont de roca per a segurarnos i continuarem flanquejant fins que la roca tomba i ens deixa accender fins al seu cim, una mica abans veurem una reunió amb mosquetó creiem de la Via Esclaus del Temps . La nostra la trobarem dalt a línia per sota d'un gran arbust (R3). R3, dos parabolts amb xapa casolana i grans argolles per rapelar. Dos ponts de roca a uns 20 metres, preveure cordinos per si de cas.

Clot de la Monica.

Cim Frares de Baix del Clot de la Monica.

Cim Frare de Baix del Clot de la Monica.

Rapel.
Descens.-

Després de fer alguna fotos i gaudir de la bellesa del paisatge. Rapelaremos des de la R3, un sol ràpel volat d'uns 35 metres fins a la lleixa del Serrat d'en Muntaner. Des d'aquí recollim el material i continuem per la lleixa a la dreta fins a trobar un accés (haureu de desgrimpar una mica) per sortir encara sender que ens portarà atraves d'arbustos i boscatge al camí de les marques blaves. Des d'aquí desfem el camí per on hem vingut a buiscar el vehicle.