domingo, 12 de noviembre de 2017

Ascensió Totxo CAM Nou Barris "Via Esther, 6a+/6b ó V+/Ae - 80 m. Collbató (Barcelona).

Totxo CAM Nou Barris.
 La Cara mes amable per a un dia de fred hivern en Parc Natural de Montserrat és la Cara Sud i especialment si tens poc temps, sense embolicar-te molt la zona de Collbató. Aqui podem trobar alguns itineraris curts i de mes d'un llarg per escalar.
Ens fixem en el Totxo CAM Nou Barris, un conjunt de totxos i agulles enganxem a la zona de l'Els Graus amb caràcter d'iniciació (encara que al tant, hi ha trams que piquen). Amb excel·lent roca, com sempre algun tram una mica descompost, la majoria són tram sense gaire continuïtat. És una zona o sector força concorregut, així que hi haurà de vigilar quan rapelemos o escalemos d'evitar la caiguda de pedres o donar amb la nostra corda algun / @ escalador @ s.

Jota, Irene i Guti.

Sender d´acces

Des de Barcelona agafarem l'A2 dirrecció Lleida / Tarragona i sortirem a la sortida de Collbató. Un cop estiguem al municipi de Collbató pujarem fins a la part alta d'aquest i intentarem estacionar el vehicle al carrer dels Graus o confrontants. Hi ha un petit aparcament per a uns 6 cotxes al carrer Pau Bertran.

Peu de via.

Jota.
 Acces.-

Un cop estacionat el vehicle pujarem fins al final dels carrers i ens endinsarem en uns camps de conreus d'oliveres al final del carrer dels Graus, seguirem pel camí que ens porta cap al Cingle de Xaloc i els Maons CAM Nou Barris. Quan ens creuem amb la pista forestal que ve des del dipòsit d'aigües (Sector / Rocòdrom dels Bombers) seguirem ascendint pel camí més a l'esquerra creuarem el torrent fins arribar al sector d'escalada esportiva anomenat Placa del Pi (Hi ha un gran pi al centre del sector, gràcies a la reconeixerem aquest sector). Sense arribar al sector pròpiament dit, remuntem un últim resolte i ens dirigim cap al Totxo Pinotxo, la nostra via comença just a la canal a l'esquerra d'aquest Totxo, darrere d'un Llorer i altres arbustos. També hi ha un gran pi a la base.

Guti.

L1 (V+).-

La Via comença just a la banda esquerra del Totxo Pinotxo, veurem la primera assegurança a uns 4 metres. Els primers passos són finits fins a arribar a l'assegurança, després d'assegurar continuarem ascendint fins arribar a un ressalt amb un pas més vertical. Acabant remuntar aquest ressalt molt ben assegurat (també es pot evitar seguint la zona d'esbarzers i arbust, ull amb relliscar ja que no hi ha assegurances), trobarem la R1. R1, dos parabolts amb xapa i argolles per rapelar sicados. 7 parabolts en uns 25 metres.

Irene & Jota, R1.

L2 (III+/IV).-

Sortim acabant de remuntar un parell de metres de la R1, cap a un gran arbust, caminant. Aquest llarg és gairebé de tramiti per apropar-nos a l'R2 i posicionar-nos per la part més vertical de la via. No té d'assegurances, però si disposem d'alguna cinta llarga, podem encintar i assegurar-nos en l'arbust. Després de passar aquest (Arbust), tornem a remuntar pel costat dret uns metres per arribar a un altre ressalt i una mica més a la dreta veurem la R2. R2, un spit i un parabolts amb xapa + mallons per possible ràpel. Tirada neta, encara que en algunes ressenyes ens parlen que hi ha dos parabolts ???. uns 15 metres.

L3 (6a+/6b ó V+/Ae).-

Sortim des de la R2, remuntant un primer ressalt, que ens deixa en una bona lleixa. Continuem rectes buscant les següents assegurances i ens endinsem ja en un tram bastant vertical i una mica desplomat. Aqui trobem els passos claus de la via molt exigents, cal mirar-se'ls bé. Tenim la opció que si portem algun estrep ens pot ajudar a passar-los en Ae. La qualitat de la roca és excepcional, llevat algun garbacillo que ens pot saltar. Acabant de pujar la part mes vertical, la paret acaba tombant i la dificultat baixa bastant fins arribar a la R3 molt còmoda en la qual podrem seure a assegurar. R3, dos parabolts amb xapa, cadena d'unió i anella per rapelar. 12 parabolts en uns 40 metres.

Cim Totxo CAM Nou Barris (Jota, Irene i Guti).

Sector Pell Roja
 Descens.-

Es pot realitzar amb dos ràpels per la mateixa via. I no complicar molt mes que és el que ens pas a nosaltres. És així de fàcil, un primer ràpel des de la R3 fins a la R2 reunió amb Mallos, un ràpel d'uns 30 metres. I des de la R2 a peus de via altre ràpel d'uns 35 metres. Molt de compte al llançar corda i amb les pedres recodar que estem en una zona molt freqüentada.
Des del peu de via només hem de desfer el camí de pujada si donem per conclosa la sortida.

Rapel.

Via: Esther.
Zona: Collbato / Montserrat.
Dificultat: 6a+/6b.
Dificultat obligada: V+/Ae.
Compromís: Baix.
Equipament: Via equipada amb parabolts i reunions rapelables.
Material: 12 cintes exprés, algunes llargues i R's. (Opcional estrep)

Croquis de la via extret de.- http://esgarrapacrestes.blogspot.com.es