lunes, 3 de junio de 2019

Escalada Esportiva a La Tossa de Montbui "Sectors El Rebedor + Plaques Grises", Santa Margarida de Montbui (Barcelona).

Esglesia de Santa Maria de Montbui.
 La Tossa de Montbui és una muntanya de 620 metres que es troba al municipi de Santa Margarida de Montbui, a la comarca de l'Anoia. Es pot accedir per carretera a la part alta de la muntanya, on hi ha l'ermita de Santa Maria de la Tossa de Montbui i el Castell de Montbui.

La Tossa de Montbui forma part d'una sèrie d'alineacions muntanyoses de la Serralada Prelitoral Catalana de direcció NE-SW; destaquen la Serra de Queralt i la Serra de Miralles, que separen les conques dels rius Anoia i Gaià. La Serra de Miralles es divideix en dos donant lloc a les elevacions de la Tossa de Montbui i la Serra de la Portella. Aquesta última, en direcció NE, passa lateralment a la Serra de Collbàs. El mantell vegetal, format essencialment per boscos, permet el desenvolupament de poblaments faunístics característics dels boscos mediterranis.

Zona d'estacionament.

Cami d´acces.
 Aproximació i accessos

Des de Barcelona agafarem la B-20, B-23 i A-2 cap a N-IIa. Sortirem per la sortida 559 des de A-2. Continuarem per N-IIa fins a una la rotonda, on agafarem la segona sortida en direcció C-37. Seguirem recte per C-37 fins a una altra rotonda, sortirem a la tercera sortida en direcció Ctra. De Valls / C-37, un altre rotonda i arribarem al municipi de Santa Margarida de Montbui. Seguirem per aquesta carretera C-37 cap a la població de la Llacuna i Querol. Sortint de Santa Margarida de Montbui veurem senyalitzat un desviament a la dreta cap a "La Tossa de Montbui" continuarem aquesta carretera BV-2204 fins a arribar al cim de la Tossa de Montbui, on podrem apacar a les zones establertes per a això.

Un cop haguem estacionat el vehicle, buscarem un camí que baixa cap a les parets, veurem alguns bancs i papereres en aquest seguirem rectes fins arribar a una zona on haurem de desgrimpar i després ajudar-nos amb una corda fixa "tram equipat" per arribar al Sector El Rebedor. També podem anar vorejant pel camí seguint unes marques de pintura blava que ens deixessin el la part dreta del Sector Plaques Grises.
Corda fixa accés al Sector "El Rebedor"

Croquis i ressenyes Escalada Esportiva al Tossal de Montbui "Sector El Rebedor" extretes de.- http://pijuclimb.blogspot.com
 Ressenyes Escalada Esportiva La Tossa de Montbui "Sector El Rebedor".-

Via 34.- Placa Gruyere, V. (Químics)
Via 33.- Xemeneia Amagada, IV+. (Desequipada).
Via 32.- Enlluernat i confòs, 7b+/ 7c. (Parabolts).
Via 31.- Pitonissa, 6a. (Desquipada).
Via 30.- Diedre Vermell, V. (Desquipada).
Via 29.- Borkum riff, 6b. (Químics).

Material: 8 cintes exprés. Per a les vies desequipadas portar joc de friends o tascons petits / mitjans. O realitzar-les en Top Rope. Alçada màxima uns 10 metres.

Via Borkum Riff, 6b. Sector El Rebedor.

Via Diedre Pacagarse, V/ V+. Sector Plaques Grises.
A les parets de la Tossa de Montbui, trobarem un calcari amb preses molt romes i plaques amb poca ahderencia, itineraris curts però molt explosius. Ës una zona d'escalada d'interès local, al qual cal afegir que té cara nord i això significa ombra a l'estiu. A l'hivern i dies freds serà millor evitar-la. Jejeje.

La majoria dels itineraris són de recent equipació i altres mes antics renovats o respectant la idees de la seva obertura. Doncs hi ha algunes vies sense cap tipus d'equipament, en les quals haurem de fer servir material d'autoprotecció.

Vies Esperó de la tarda, 6a+ i  Diedre Pacagarse, V/ V+. Sector Plaques Grises.

Via Placa Gris Centre, V+. Sector Plaques Grises.

Nosaltres ens hem acostat, i ens hem centrat en els sectors El Rebedor ia les Plaques Grises, sectors amb major afluència d'itineraris de baix i mig grau de dificultat. Amb alguna via a equipar i altres semi equipades o amb algun s'allunyi poe esmentar alguna les vies "Diedre del Buho o Pitonissa en el Sector Rebedor i Xemeneia oest o Fissura, Sector Plaques Grises"
Tots dos sectors amb l'adherència justa i preses bastant romes, així que prepareu-vos per vies amb la dificultat concentrada, a gaudir els / les bloquer@s. jejeje.

Peus de Via Sector Plaques Grises.

Via Placa Gris Dreta, 6a/ 6a+ Sector Plaques Grises.

Via Placa Gris Dreta, 6a/ 6a+. Sector Plaques Grises.

Croquis i ressenyes Escalada Esportiva al Tossal de Montbui "Sector Plaques Grises" extretes de.- http://pijuclimb.blogspot.com
 Ressenyes Escalada Esportiva La Tossa de Montbui "Sector Plaques Grises".-

Via 14.- Silent way, 6a+. (Parabolts).
Via 14 bis.- s/n, IV+. (Desequipada, no surt al croquis).
Via 13.- De la Mila, 6b. (Parabolts).
Via 13 bis.- s/n. V. (Desequipada, no surt al croquis).
Via 12.- La Temptació Viu a Dalt, 6b+. (Parabolts).
Via 11.- Esperó de la Tarda, 6a+. (Quimics).
Via 10.- Diedre Pacagarse, V. (Quimics).
Via 9.- Parabolts / Placa, V+. (Parabolts).
Via 8.- Fissura ó Desequipada, 6a. (Desquipada).
Via 7.- Placa Gris "Esquerra", V. (Quimics).
Via 6.- Placa Gris "Centre", V+. (Quimics).
Via 5.- Placa gris "Dreta", 6a/ 6a+. (Quimics).

Material: 8 cintes exprés. Per a les vies desequipadas portar joc de friends o tascons petits / mitjans. O realitzar-les en Top Rope. Alçada màxima uns 12 metres.

Via Placa Gris Dreta, 6a/ 6a+. Sector Plaques Grises.

Castell Tossa de Montbui.
Per concloure amb aquesta ressenya, dir que en la mesura possible ser respectuosos amb l'entorn i deixar-lo com hagués agradat trobar-net de burilles i altres escombraries, encara que no siguin les nostres.
S'agraeix que les vies desequipadas siguin així ja que així ho van decidir els seus apertureros. La zona segueix en possible equipació i re-equipament de noves vies podeu seguir el seu procés en el següent enlace.- http://pijuclimb.blogspot.com/search/label/La%20Tossa%20de%20Montbui  Gràcies per donar suport i gaudir amb aquests projectes. Salut.

Per últim després d'escalar donar-vos una volta pel lloc és un lloc tan agradable que val la pena la seva exploració i visita.

Esglesia de Santa Maria de Montbui.

Cim Tossa de Montbui.

Croquis i ressenyes Escalada Esportiva al Tossal de Montbui extretes de.- http://pijuclimb.blogspot.com