lunes, 30 de septiembre de 2019

Ascensió Serrat de la Pastereta " Via Funció Clorofil.lica, V - 120 m." Clot de la Monica-Montserrat. Collbató (Barcelona).

Zona d´Estacionament, Paseig de Ronda, Collbató. (Irene & Aina).
De visita per la nostra estimada Muntanya de Montserrat, aquest cop tornem a deixar-nos veure pel Serrat de la Pastereta. Una vistosa paret amb moltes plaques interessants i precioses arestes cimeres. Aqui venim a fer una potser de les seves més conegudes i transitada vies "Funció Clorofíl.líca", oberta l'any 1.992 per Joan Rovira i Ricard Darder. Itinerari molt ben equipat que recorre un mur dotat d'excel·lents forats amb bones preses que ens portés fins a la aresta cimera de la Serrat de la Pastereta.

Serrat de la Pastereta.

Inici de Via (Aina & Guti).

Des de Barcelona agafarem l'A2 direcció Lleida / Tarragona, i sortirem a la sortida de Collbató, continuarem rectes i paralel.les i al costat de l'autovia sense entrar cap al municipi de Collbató. Seguirem després de passar la gasolinera i el supermercat Bon Preu fins que veiem les indicacions del Restaurant Vinya Nova i la Hipica. Les seguirem i estacionarem el vehicle entre el Passeig de Ronda i Carrer de Lloret de la Urbanització del Pla del Castell a Collbató.

Després estacionar el vehicle, agafarem la pista forestal amb acesso restringit vehicles que continua al final del Carrer Lloret que s'endinsa en els camps d'oliveres al costat de la Hipica. Seguirem fins al final del tancat de la Hípica i agafarem el primer tram de pista que ens surt a l'esquerra. Ascendirem pel fins arribar a l'antic estacionament del Clot de la Mònica (una explanadita amb cartells de acesso restringit vehicles). girarem de nou cap a l'esquerra cap al Clot de la Monica, buscant en uns pins a la nostra dreta amb unes marques de pintura blava. Aquestes ens s'endinsessin pel Torrent del Misser i el mateix Clot de la Mònica.

Ja només seguirem les marques blaves del camí. Passarem primer prop del Totxo Clean is Good, després gairebé enganxats a l'Agulla del Frare Baix i l'Serrat Inferior d'en Muntaner.  A poc arribarem gairebé als peus de La Pastereta, aqui haurem localitzar un dels dos senders que es desvien i ascendeixen cap a la paret. El que va cap a la dreta es dirigeix a la cara sud i est, alguna cosa mes amunt encara seguint el camí principal, veurem un altre desviament que puja gairebé directament cap a la cara Oest, aqui només ens queda localitzar el peu de via.

L'inici de l'itinerari el trobarem en una placa just al costat d'un diedre a l'esquerra i un arbre caigut a la base.
Comencem a escalar per una fissura amb tendecia a l'esquerra ens trobarem amb un arbret on podem col·locar una cinta llarga i usar com a segur. De seguida donem amb els primers assegurances amb la xapa pintades de color vermell (bé el que queda, jejeje). Continuem per una part mes vertical pegant gairebé al diedre, passos verticals però amb bones preses, agafem alçada fins arribar a un petit desplom que ens barra el pas. Aqui ens desviem a flanqueig cap a l'esquerra per una placa tombada però amb les preses justes a buscar.
Acabem de pujar per la placa tombada i vam arribar fins a un altre desplom ben assegurat. I prop d'un arbust veurem la R1. R1, Doble reunió. Una reunió amb dos parabolts amb xapa i una altra és una instal·lació per rapelar. Reunió Rapelable. 9 parabolts en uns 45 metres.

Serrat d´en Muntaner.
L2 (IV+/ V).-

Sortim des de la R1, cap a la dreta per anar per un esperar i seguir molt a prop del diedre. Tirada alguna cosa sostinguda però amb molt bones preses amb algun passet que frega Vº de dificultat. Arribarem a una gran lleixa comoda on veurem la R2. R2, Dos parablots amb xapa units amb cadena + anella. Reunió Rapelable. 7 parabolts en uns 50 metres.

Sortim des de la R2, per una placa amb tendència cap a la dreta. On trobem generosos còdols i una dificultat molt accessible. Després seguirem rectes per un terreny força tombat fins arribar a la R3, que és compartida amb la "Via Aresta Brucs o Via Blava" de la Pastereta. R3, dos parabolts amb xapa casolana pintades de blau unides per un cordino. Reunió no rapelable, per rapelar tenim la instal·lació a uns pocs metres a l'esquerra. 6 parabolts en uns 55 metres.

R3. Cim del Serrat de la Pastereta (Aina & Guti).

1º Rapel.

Instalació per rapela.

Després de la ascensió, bé la baixada. jejeje. Des de la R3, compartida amb la Via Aresta Brucs o Via Blava. Flanquegem un parell de metres a la nostra esquerra fins a una instal·lació de ràpel amb dos parabolts amb xapa i anelles. Tot i una mica més avall veurem una altra amb parabolts xapes unides per una cadena mes anella. Qualsevol de les dues ens serveix per baixar.
Des d'aquesta primera instal·lació farem un 1r. ràpel fins a una gran lleixa d'uns 30 metres.

3 erd. Rapel.

Irene, Aina i Guti. Serrat de la Pastereta.
Recollirem cordes i a uns pocs metres cap a la dreta donarem amb la R2 de la via on tenim una altra instal·lació per rapelar. Des d'aquí fins a la R1 o prop de la Via Josep Nieto d'uns 50 metres potser menys. I des de la R1 de la Via Josep Nieto altre Tercer ràpel fins a la base de la Pastereta, també uns 45 o 50 metres.
Recollim l'equip i tornarem desfent el camí per on hem vingut fins al vehicle.

Nota: Menció Especial a Irene Sista que l'hi treball molt. Ets ja una màster !!!!. Gràcies. un gran abrazote.
3 erd. Rapel.

Cordada (Aina, Irene i Guti).
Via: Funció Clorofil.líca.
Zona: Clot de la Mònica - Montserrat.
Dificultat: V.
Dificultat obligada: V-.
Grau de compromís: Baix.
Equipament: Via equipada amb parabolts. Reunions Rapelables.
Material: 12 Cintes exprés + Reunions.
Orientació: Oest.

Croquis i ressenya Serrat de la Pastereta "Via Funció Clorofil.lica", Clot de la Monica-Montserrat extret de.- https://escalatroncs.com/