jueves, 13 de septiembre de 2018

Ascensió Penya Segat La Falconera - Cara Nord / Pedrera "Via La Claror de les Pedres Intactes, 6a - 65 m ..", El Garraf (Barcelona).

Tunel per creuar les vies del tren. Accés Cara Nord de la Falconera.
Ja nostra segona zona per practicar la nostra activitat, el Penya-Segat de la Falconera situat a la població del Garraf. Tornem a realitzar un altre bonic i curiosos itinerari en la seva cara Nord. Doncs encara a hores d'escalar a la cara Sud pot convertir-se un gran forn. jajaja. I la veritat després de l'última ascensió per aquesta mateixa cara ens vam quedar amb moltes ganes de provar altres itineraris que es van obrir en el seu dia per Alex Aguiló, Isabel Notivoli i Juan M. Garcia. Gaudir d'aquests i poder donar-los a conèixer, així com reconèixer el mèrit d'aquests escaladors en l'obertura d'aquestes vies. Des d'aquí donar les Gràcies !!!!. pel vostre treball. Els estem gaudint molt.

Cara Nord de la Falconera.

Des de Barcelona agafarem l'autovia C-32 en direcció Castedefels / Sitges. Deixem la C-32 a l'altura de Port Ginesta i vam prendre la Sortida que condueix a la C-31 que porta a Sitges. Seguirem per les conegudes corbes del Garraf, fins a la població del Garraf, la sortida la veurem a la nostra dreta i des d'aquesta baixarem cap al seu port esportiu. Podrem estacionar en una esplanada al costat de la paret i l'entrada del Port Nautic.
Després estacionar el vehicle, ens dirigirem cap a un túnel a la dreta mirant a la muntanya que travessa per sota el Penyat Segat de la Falconera i immediatament veurem la cara nord de la paret a l'esquerra. Seguirem per aquesta pista asfaltada cap a l'antiga zona de vestidors i oficines de la Pedrera, també era on es realitzaven les càrregues i descàrregues dels camions. Localitzem l'edifici abandonat veurem que hi ha una caravana abandonada i uns mòduls de fibra blancs. Ens acostem per darrere d'aquests buscant un accés a la lleixa intermèdia de la paret.

Nota: En l'actualitat estan restringint bastant el pas i l'aparcament a aquesta zona. Col·locant pedres grans i pas amb cadenes impedint l'accés a l'esplanada. Tot sigui per treure benefici de la zona blava !!! Ull !!.

Peus de vies i lleixa Cara Nord de la Falconera.

Accés a peus de via i la lleixa, L0.1.
Accés a la Repisa Cara Nord del Penyat Segat La Falconera:

Aquest accés ens permet arribar a peus de via dels itineraris (Zapallitos, La Claror dels Pedres Intactes i Esperó Daikiri). A l'restes d'itineraris s'arriba seguint la pista en direcció al Pas de la Mala Dona i Mirador de Penyat Segat de la Falconera.
Nosaltres hem buscat el començament de la rampa o lleixa però el millor accés a estat pujar mes bé grimpar amb terreny molt solt per darrere de la una caravana abandonada i al costat uns Pins.
A continuació us ho descrivim com una ruta mes d'escalada ja que és gairebé obligat anar encordadats, ja que per la descomposició del terreny és millor anar auto-asegurandonos amb el que trobem a l´acces.

Nota 2: Actualment ens trobem una fila de tanques grogues, ja que el terreny aquesta després de les ultimes pluges encara més descompost. Vigilar molt en l'accés a la lleixa i peus de vies. És fàcil però extremar precaucions. Gràcies.

Accés a peus de via i la lleixa. R0.1.

Accés a peus de via i la lleixa, L0.1.
L0. 1 (III +) .- Tram d'accés a la Repisa Cara Nord Penyat Segat La Falconera.

Un cop localitzat l'accés més factible a la lleixa, ens encordamos i vam començar l'ascensió mig grimpant per un terreny que no ho posa fàcil, podem autoasegurarnos amb algun friend (nosaltres vam posar un Camalot vermell).
Arribat el moment en que el terreny es tomba i s'aplana, ens dirigirem de front per muntar una reunió per assegurar a segund els i aprofitant en aquesta ocasió la fissures d'una gran roca per muntar la R0.1 amb tascons i  micro friends. També es pot muntar en un pi encara més a la nostra esquerra però pot haver frec de la corda. No rapelable. Tirada neta uns 20 metres.

Accés a peus de via i la lleixa (Pas Equipat), L0.2.

Accés a peus de via i la lleixa (Pas Equipat), R0.2.
L0.2 (Pas Equipat) .- Tram d'accés a la Repisa Cara Nord Penyat Segat La Falconera.

En arribar a meitat de la lleixa ens trobem un tram equipat amb corda fixa. La corda ja té els seus anys, ens ajudarem amb aquesta però millor anar agarrant a la paret on puguem. evitar llençar d'aquesta. Si podem assegurar-nos amb la baga d'ancoratge a la corda a mode de garantia. Ens dirigim cap a la dreta fins a una zona mes boscosa on ja acaba el tram equipat. Aprofitem l'espits per posar una cinta expres. Seguirem caminant cap a la dreta per la lleixa buscant l'inici de les via que realitzarem (en aquest cas, El Claror de les Pedres Intactes), veurem arran de terra un primer i solitari spit aquest és el peu de via zapallitos amb un tram de sostre en el seu itinerari. Continuem arribarem al peu de via La Claror dels Pedres Intactes just en el tram abans d'arribar a unes barilles de ferro, no vam veure Nigun spit ni marca per a l'inici de via. Vam muntar la R0.2 aprofitant els espits d'inici de la Via Esperó Daikiri. No rapelable. Tram equipat amb corda fixa + pateo per la lleixa uns 40 metres.

Peus de via  La Claror de les Pedres Intactes, R0.

L1 ( 6a ).-

Ens cost trobar l'inici d'aquesta via. Així que busquem el punt més adequat per realitzar la seva ascensión- Concretant que aquesta entre el tram després del sostre de la Via Zapallitos i un parell de metres abans d'unes barrelles de oxidades de ferro.

Vam començar a remuntar sobre la paret buscant la primera assegurança que hem vist en un petit ressalt pujant en diagonal a l'esquerra, fins arribar a aquest. Hi ha alguna roca solta, un cop xapat l'assegurança ens introduïm en una mena de diedre amb alguna panxa, passant aquesta escalem pel diedre bastant assegurat encara que alhora polit, jejeje. Cal buscar bé la posició de peus. I després d'aquest un últim pas per arribar a una lleixa amb arbres on muntem la R1, en un d'aquests. R1, muntar reunió amb bagues savineras en un pi. No rapelable. Segons ressenya, hem vist molts menys !!! (Com aquesta sent últimament, jejeje) 7 espits en uns 35 metres.

L2 (III+).-

Sortim des de la R1, muntada en un pi. Rectes entre els arbres i zona mes boscosa. Després d'uns poc metres escalem per una placa buscant la dificultat més factible. En aquest llarg és complicat col·locar algun segur flotant però el grau no és gens exigent. La roca calcària aquesta força acceptable. Després d'uns quants metres en línia recta veurem una cinta (eslinga) amb mosquetó de cinta exprés en un arbre i vam decidir muntar aquí la R2. R2, Muntar amb bagues savineras en un arbre. No Rapelable. Tirada neta uns 30 metres.

Guti & Vanesa, R2.

Cim de Penyat Segat de la Falconera.

Després reagrupar-nos a la R2, vam sortir fins al cim del penya-segat. I ens vam quedar gaudint de les vistes al mar enmig de la cresta de la Falconera. Fem les fotos per al blog, etc. i farem el descens. Un cop haguem desmuntat la reunió, recollit cordes, etc. Ens dirigim cap a la dreta, dir que es tracta d'una cresta, ull si no estem habituats. Es tracta desgrimpar amb compte fins arribar a un pas equipat amb corda fixa que ens ajuda a baixar fins a un coll. Des d'aquest continuarem pel camí més marcat per la dreta, fent algun zigi saga fins a baixar on tenim estacionat el vehicle.

Penyat Segat de la Falconera. Al fons població del Garraf.

Via: La Claror dels Pedres Intactes.
Zona: Penyat Segat La Falconera / Garraf.
Dificultat: 6a.
Dificultat obligada: V +.
Grau d'exposició: Baix
Compromís: Mitjà / baix.
Equipament: Via equipada amb espits. Cal muntar les reunions en arbres. No rapelable.
Material: 8 cintes exprés (algunes llargues), reunió, bagues savineras. Opcional (Friends petits i algun cordino per muntar reunions). Recordar que per al accés a la lleixa de peus de vies si que va bé joc de Friends.
Orientació: Nord.

Croquis i ressenyes Penyat Segat de la Falconera " Via La Claror de les Pedres Intactes", Garraf.