martes, 11 de septiembre de 2018

Escalada Esportiva "La Pedrera - Poblat Iberic del Puig de la Nau", Benicarló (Castelló).

Croquis i ressenyes d´Escalada Esportiva "La Pedrera - Poblat Iberic Puig de la Nau" extret de.- http://jonymaotravel.blogspot.com.

Ressenyes d´Escalada Esportiva "La Pedrera - Poblat Iberic Puig de la Nau", Bernicarló (Castelló).-

Via 1.- El Cabrón del spray, IV. (un parabolt).
Via 2.- Martillo cabrón, IV.
Via 3.- Leyenda, V. (No compta amb reunió pròpia, per a realitzar la desvinculació o baixar de la via cal seguir grimpant a peus de via nº 7 "Sigue la leyenda" o realitzar la reunió a la via nº 4 "Hazte un chifli mientras subes").
Via 4.- Hazte un chifli mientras subes, V.

La Pedrera de Puig de la Nau.

Antiga Pedrera sota el poblat ibèric del Puig de la Nau.
Via 5.- Kraken, 6a.
Via 6.- Menos da una piedra, 6a.
Via 7.- Sigue la leyenda, 6a.
Via 8.- Insumisión, 6a+.
Via 9.- 666, 6c.

Via Martillo Cabrón, IV.

Via 10.- Alto el fuego, 6a.
Via 11.- Vaya nombre para una via, 6a.
Via 12.- Don Cipote se la mancha, V+.
Via 13.- Bailando con bobos, V.

Material: 12 cintes exprés, baga d'ancoratge i casc. Alçada màxima uns 30 metres.

Via Hazte un chifli mientras subes, V.

La Pedrera - Puig de la Nau és una petita escola d'escalada esportiva que es troba en una vella pedrera i aprofita les parets que no van ser explotades al seu dia. En les seves rutes hi ha gran varietat de preses i tècniques: regletes, fissures, adherència, bloc, columnes i alguna chorrera.
  Per descomptat l'entorn no és el seu punt fort que poc a poc s'ha convertit en una escombrera i el nombre de vies, el seu escàs grau releguen aquesta escola a un ús eminentment local.

La Pedrera - Puig de la Nau.

Via Don Cipote se la mancha, V+.
A favor és un lloc molt tranquil amb ombra a la tarda en els mesos estivals. I les vies que hem provat ens han resultat molt boniques. I l'estacionament és a peu de via. A veure si amb el temps es pot realitzar nous itineraris i anar netejant la zona, deixant-naturalitzar mes.
Com a curiositat sobre del sector d'escalada hi ha ubicat les restes d'un poblat ibèric "Puig de la Nau". que actualment està considerat patrimoni de la zona. En el qual s'estan realitzant treballs de recerca i estudi.

Guti, peus de vies.

Ens dirigirem al municipi de Benicarló, per la N-340a, sortirem cap al centre urbà de Bernicaló. Un cop allà buscarem carrer "Camí d'Ulldecona", seguirem per aquesta via passarem camps d'oliveres i altres cultius. Quan localizemos les indicacions al Poblat Ibèric Puig de la Nau i els Aljubs Mas i Vell. Seguirem sempre aquestes indicacions, creuarem per un pont primer la N-340 i després creuarem igualment l'AP- 7. En una de les bifurcacions deixarem a l'esquerra el camí cap al Aljub Vell. Seguir cap al Poblat Ibèric Puig de la Nau i l'Aljub Mas. Arribant a l'última indicació del poblat Ibèric, a la bifurcació de camins deixarem la pista que puja i continuarem rectes per la pista que baixa i voreja al Poblat. Quan veiem la xemeneia de l'antiga Pedrera a la nostra esquerra, agafarem una pista molt empedrat que surt a l'esquerra i aquesta ens portés fins a la zona d'escalada. On podrem estacionar el vehicle.
D'aqui a les vies no hi ha res d'aproximació just les tindrem davant.

Txiki, animant, jejeje.

La Pedrera - Puig de la Nau.

Via Bailando con Bobos, V.
A poc us direm d'aquesta zona d'escalada. Només que si esteu de pas per aquest lloc de Castelló, i os podreis permetre el luxe de fer una bona estona escalant i després gaudir de les maravilosas cales i platges de Benicarló, Vinaròs i Peníscola. És una molt a prop d'aquestes poblacions, on tindreu tot temps de serveis, restaurants, centre comercial, càmping i llocs molt bonics per visitar. Salut