lunes, 31 de diciembre de 2018

Ascensió Paret de la Codolosa "Via 29 de Febrer, V - 70 m." Collbató (Barcelona).

Croquis i ressenyes Paret de la Codolosa "Via 29 de Febrer", Collbató. Extret de .- http://esgarrapacrestes.blogspot.com

Via: 29 de Febrer.
Zona: Paret de la Codolosa (Collbató) - Montserrat.
Dificultat: V.
Dificultat obligada: V.
Compromís: Baix.
Equipament: Via completament equipada. Reunions rapelables.
Material: 8 cintes exprés i reunions.

Carrer Drecera.

Paret de la Codolosa.
 Escalada exprés, jajaja. Aprofitant qualsevol moment per fer escapades per practicar el que més ens agrada. I amb les dates nadalenques cal anar a llocs amb poca aproximació i vies alguna cosa mes curtes si volem gaudir les festes amb les famílies.
Un d'aquests llocs per a aquests dies és la Paret de la Codolosa al municipi de Collbató amb bastants itineraris de diversos llargs alguns amb bastant longitud i uns altres mes curts. Ens dedicimos per la Via febrer 29 oberta per Joan Baraldés al 2.012. Una via discontínua amb interessants passos sobre plaques. Amb aquestes via vam passar una bona estona i vam poder gaudir del menjar familiar.

Bifurcació, Pal (Fita),

Paret de la Codolosa.

Des de Barcelona, ​​anirem per l'A2, fins a la sortida de Collbato remuntarem fins a la part superior del municipi i estacionarem el vehicle en un dels seus carrers més properes al dipòsit d'aigües al carrer de la Drecera prop del carrer Graus.

Un cop estacionat el vehicle prendrem el carrer Drecera i pujarem fins a l'altura del dipòsit d'aigua, on veurem el Sector / Rocòdrom dels i les Bombers (zona equipada per iniciciarse a l'escalada i realitzar pràctiques). Seguirem per la Drecera de Fra Garí marcada per marques de pintura blanques i grogues. Continuarem per aquest camí fins a veure un en bifurcació a la nostra dreta marcada per una fita de fusta (pal) i ens desviarem per aquest camí que a pocs metres ens deixés a la base i inici de la Paret de la Codolosa.

Nota: (Aquesta és l'aproximació per als itineraris que estan més a l'esquerra de la Paret de la Codolosa. A la resta és millor accedir des de la zona recreativa de l'Ermita de la Salut, també al municipi de Collbato).

Peus de via.

L1 (V) .-

La via comença just al costat dret de la seva homologa "Any de Traspas". Aquesta aprofita tres plaques per les quals escalarem. Veurem els primers assegurances en una placa per sobre d'un boix (arbust), l'inici de la via està marcat amb una fletxa blanca gravada a la roca. L'inici és fàcil remuntant uns ressalts fins arribar a la base d'una placa vertical on trobem les assegurances. Escalem per la placa amb roca de bona qualitat passos molt bonics, la sortida de l'últim pas és potser la que més cal mirar. Després d'aquest pas vam sortir a una zona terrosa amb pedres soltes i gairebé caminant arribem a la R1. R1, Dos parabolts amb xapa i anella units per un cordino. Reunió Rapelable. 4 parabolts en uns 35 metres.

Guti & Vanessa, R1.

L2 (V) .-

Sortim rectes des de la R1, a la recerca d'una Llastra que pujarem per la dreta, amb algun pas d'oposició, després vindrà una preciosa placa amb bones preses. Com en l'anterior llarg el pas de sortida serà alguna cosa mes dificil. Arribarem a una altra lleixa i seguirem caminant fins a la base d'una altra placa vertical. Les assegurances de mes a la dreta són els d'aquesta via. A la nostra esquerra hi ha els de la Via Any de Traspas i veiem més segurs tipus ponts de roca amb cordinos i parabolts mes a la dreta, potser d'una via que desconeixem i no hem vist ressenyes !!.

Paret de la Codolosa.

Localitzats les assegurances de la nostra via. Per eliminació són els que estaran al mig. Escalarem per una placa bastant vertical amb les preses bons però escassos. Ens assegurem amb facilitat en les dues primeres xapes, però la darrera té alguna cosa mes de s'allunyi. Remuntem un parell de passos per agafar-nos en una bona presa que té una mica de rebava, premem el pas molt fi i vam aconseguir arribar a aquest últim segur. Seguint la tònica el pas final per arribar a la R2, tampoc ho posen fàcil, jajaja. sortint per l'esquerra és alguna cosa mes senzill. Arribem a la R2. R2, Dos parabolts amb xapa i anella units per un cordino. Reunió Rapelable. 7 parabolts en uns 35 metres.

Guti, R2.

Boira.

Els Graus.

Per baixar tenim la possibilitat o de fer un parell de ràpels fins a inici de la via des de la R2 30 metres de ràpel fins a la R1. Des R1 a peus de via altre ràpel d'uns 35 metres. Des alli tornar sobre els nostres passos fins on tinguem estacionat el vehicle.

Caminant, remuntarem uns 25 metres mes per la roca fins a trobar a la nostra esquerra un petit corriolet que ens deixar a la mateixa Drecera de Fra Gari, seguirem les marques de pintura color groc i blanc fins al dipòsit d'aigua. Des alli a on tinguem estacionat el vehicle.

Cim de la Paret de la Codolosa, Vanessa & Guti. R2.