lunes, 18 de enero de 2016

RE "Recorregut Equipat" Canal 17F, K4 (D), Monistrol de Montserrat (Barcelona).

Estació de l´Aeri de Montserrat.
La Canal 17F, és la veïna canal equipada de les Bardisses Romàntiques. Situa en la Serrat del Cairat, mes excatament al Serrat de l'Abat. És la canal de descens de la seva veïna, encara que també podem fer-les per separat. Segons les ganes que tinguem de fer més o menys activitat.
La 17 F és una canal que igual que la seva veïna esta equipada a força de cordes fixes i alguns dels seus trams trobarem clavilles per ajudar-nos a progressar. No té cable de vida, és una canal mes per a escaladors i gent mes a constumbrada a cresteo per la muntanya, que a ferreters menys experimentats. Tindrem unes magnífiques vistes de la vall del riu Llobregat i del massís de Montserrat. I recorrem part de Massís del Cairat el gran ignorat entre Montserrat i Sant Llorenç de Munt. Però que poc a poc es va fent un lloc i ens va mostrant el seu potencial.

Pont de l´Aeri de Montserrat.

Pal indicatiu.

Des de Barcelona, ens dirigim fins a Monistrol de Montserrat, el passem i estacionem al pàrquing de l'Aeri de Montserrat. Hi ha dues zones per aparcar una exterior i una altra interior passant el puente.La interior està oberta fins a les 19 h. del vespre. També es pot arribar sense vehicle agafant els FGC ferrocarils de la Generalitat, línia R5 parada Montserrat-Aeri.

Cami de les Aigües.

Dificultat: K4 (D).
Aproximació: 30 minuts.
Durada: 1 hora.
Retorn: 40 minuts.
Desnivell / Quota màxima: de 475 metres a 656 metres.
Equipació: Canal equipada amb cordes fixes nudadas i varetes de ferro (clavilles). Té algun pas aero. Cordes pel Roze alguna a vigilar. I molta possibilitat de rapelar en alguns trams. Grimpades i aquesta dins d'un espai natural protegit.
Material: Arnes, casc, guants, baga d'ancoratge. revers o simliar, corda de 30 metres i dissipador. Opcional (cordino per fer prusik).
Final de la variant al Pla de les Bruixes.
Un cop haguem estacionat el vehicle, travessem el pont, ia la nostra esquerra al pàrquing interior (al costat de l'estació de l'Aeri). Veurem un pal indicatiu "Font de l'Esquerra / Monistrol de Montserrat", agafarem aquest sender que baixa fins arribar a la pista, coneguda com el Camí de les Aigües. Seguirem cap al sud paral·lels al riu Llobregat, en direcció a la Puda. Un altre pal a l'descencer ens ho indiqués.
Passarem un explanda àmplia del camí, mes o menys 1 Km., On aquesta l'inici de la Canal de les bardisses romàntiques (1 pal amb la marques del Camí de Santiago i després una fita de pedres) .Seguiremos uns 350 metres mes tot just passada un revolt a la dreta pronunciada veurem una marca a l'esquerra que ens indica per on hem de pujar cap a l'inici de la Canal.
Corriol al Pla de les Bruixes.

Inici i Final Variant Pla de les Bruixes.

Pla de les Bruixes.
Recorregut.-

El recorregut el vam iniciar després d'ascendir per una espècie de tartera, fins a arribar a un corriolet ascendent, fins arribar a les vies dels Ferrocarrils de la Generalitat FGC (seguir unes marques ataronjades). Continuarem per les vies cap a l'esquerra, vigilant que no passin trens, ull !!!. Les creuarem quan veiem les marques taronges o l'inici de la canal.
Final Canal 17F.

Quart Tram.

Marques final de la Canal 17F
Just quan passem o creuem les vies dels ferrocarrils, trobarem una pedra que passarem per sobre - on veurem la marca taronja i baixarem cap a l'esquerra per entrar a la canal pròpiament. Des d'aquí seguim la canal i ja veurem les primeres cordes fixes.

Quart tram.

Tercer tram.

Tercer Tram.
Continuarem per la canal sempre, un cop haguem remuntat per les primeres cordes, de seguida arribem a un camí que de prendre-ho a l'esquerra ens portaria fins a l'estació de l'Aeri de Montserrat. Punt alternatiu d'inici o fuita.
Seguim ascendint i grimpant per la canal. La tònica és bastant la mateixa, cordes fixes per progressar i en alguns punts ens podrem ajudar també de clavilles o varetes de ferro. Aquesta sempre vigilant ja que no tenen proteción.Asi arribarem fins ja el tercer tram del canal equipada.

Tercer tram.

Tercer Tram.

Segon tram.

El tercer tram i el quart són els més alts i exposats, el tercer tram flanqueja cap a l'esquerra i el quart a la dreta, passat aquest arribem al final de la canal equipada. En si es tracta d'anar progressant buscant les cordes fixes i pujar pel camí més evident o per on baixaria l'aigua quan plou. En l'útim tram veurem la corda fixa nugada a un arbre. Tot just uns metres més enllà veurem la petita sendera indicat com "variant al Pla de les Bruixes" marques blanques i fites de pedres.

Vall del Riu Llobregat.

Segon tram

Retorn.-

Hi ha diverses opcions a escollir, que són les següents:

1r.- Podem prendre el camí variant al Pla de les Bruixes (seguir marques blanques) fins a trobar la pista. Seguint aquesta cap a l'esquerra més endavant passa a ser un sender (PR. Marques grogues i blanques) arribarem fins a l'estació de Aeri de Montserrat, uns 20 o 30 minuts.

Segon Tram, Corda fitxa i clavijas.

Segon tram.

Cami ó pista  al l´Aeri de Montserrat.
2n.- Tota la canal està preparada per poder-se rapelar de baixada. Amb una corda de 30 metres és suficient per rapelarl. Això no és sempre senzill ja que a vegades la corda intenta llançar-contra les plantes i altres, així que hem de vigilar.Tambien es pot desgrimpar tota la canal, encara que resultés més dur que havberla pujat. Alguns punts de baixada sinó s'està aconstumbrado poden impressionar una mica.

Primer tram.

Euipament bastant bo.

Primer Tram.

Vies del FGC.
3r.- Baixar per la canal veïna de les bardisses romàntiques. Tirar pel sender de l'esquerra, direcció a al Pla de les Bruixes, Per aquí arribarem a la pista, laseguiremos a l'esquerra, Caminant una estona arribarem a una marca que ens indicarà que la Canal bardisses romàntiques, es troba a l'esquerra. aquesta és potser l'opció més llarga i dura.

Corriol de acces a les Vies del FGC.

Inici Canal 17 F. Tartera.

Inici Canal de les Bardisses Romàntiques.

Marca del cami de Santiago.

Pont de l´Aeri de Montserrat.