martes, 4 de septiembre de 2018

Escalada Esportiva dels Estrets "Sector Estrets del Sol", Port d'Arnes- Arnes / Orta (Tarragona).

Entrada Aparcament de Lliberós.

Aparcament de Lliberós.

Agafarem la carretera dels Ports. Sortint d' Orta de Sant Joan arribarem a un encreuament amb la carretera T-330. Prendre en direcció a Arnes i de seguida, a uns 50 metres, trobem una desviació a l'esquerra indicat com "Els Ports". Prendre-ho. En els primers 400 metres és una carretera de dos carrils, però després es converteix en una ampla carretera veïnal asfaltada. Seguir aquesta carretera en direcció Àrea Recreactiva la Franqueta. Passarem una font i pujarem al Coll de Blanco. Després de baixar el coll, a 6,8 km de la cruïlla, trobarem a la nostra dreta el pàrquing de Lliberós on deixarem el vehicle.

Acces a Els Estrets.

Moles del Don.

Entrada a esl Ports d´Arnes per Lliberós.
Accés:

Un cop estacionat el vehicle, agafarem el sender cap a "Els Estrets" indicats per senyals verticals, passarem primer per una passarel·la de fusta. Continuarem per aquest sender seguint les indicacions. Que ens portaran fins a la riba del riu dels Estrets. Des d'aquí seguim cap a la nostra dreta pel camí empedrat dels Estrets. Passant les Gronsa Sud i després de la Gronsa Central sobre nosaltres veurem el sector d'escalada esportiva "Els Estrets del Sol" per arribar als peus de via haurem de grimpar uns metres fins a la lleixa, vigilar que hi ha trams en la grimpada que rellisquen !! !. La part central del sector hi ha una zona amb arbustos.

Escales Cami dels Estrets.

Estrets del Sol.
Els Estrets d'Arnes és un canó de gran bellesa format pel riu dels Estrets. Un paratge idíl·lic on practicar l'escalada sobre bon conglomerat.
És una zona per a tots els públics. Hi ha diversos sectors de esportiva perfectament equipats amb parabolts i multitud de vies de diversos llargs de diferents nivells de dificultat i compromís. Us mostrem en aquesta ressenya el sector o zona d'escalada esportiva "Estrets del Sol" orientat a l'Oest.

Lleixa Estrets del Sol.

Via No Smok de Galldindi, 6a.

En aquesta zona d'escalada esportiva dels "Estrets del Sol" encontratemos vies curta longitud a bloc. La roca és força bona i l'ambient des de la lleixa el converteixen en un magnífic lloc per gaudir del sol hivernal. Tindrem vies de dificultat amb grau mitjà a baix des III a 7a. Predominant en la seva majoria el sisè grau. Algunes vies una mica mediocres.

Via Mora de la Moreria, III+.

Via s/n, IV.
El 2006, el paratge dels Estrets, es va declarar Refugi de Fauna Salvatge per a la preservació de les comunitats animals que viuen en aquest paratge. És a més Zona d'interès Geològic. A les penyes i parets de conglomerat que conformen aquest paisatge nidifiquen aus rapinyaires i habiten espècies de flora rupícola de gran interès.
La presència d'un curs d'aigua permanent possibilita l'existència d'invertebrats i pedes que no es troben en altres parts dels Ports.
A escala europea s'ha reconegut la importància dels Estrets declarant-Zona d'Especial Protecció per a les Aus (ZEPA) i Lloc d'Importància Comunitària (LIC).

Via s/n, IV.

Via Samarra, 6a.

Ressenyes de les Vies d'Escalada Esportiva "Estrets del Sol" Els Estrets, (Port d'Arnes) Arnes / Orta de Sant Joan.-

Via 1.- Sovatge, V+.
Via 2.- Morocco del Moco, 6c.
Via 3.- Nitroglicerina, 7a.
Via 4.- Ausonia, 6b.
Via 5.- Flor de Lluna, 6a+.
Via 6.- Marieta, 6a+.
Via 7.- Sultan, V.
Via 8.- Cubells de Badalls, V.
Via 9.- Spika, V+.

Via Samarra, 6a.

Els Estrets.
Via 10.- s/n, 6b+.
Via 11.- Anikulapo, 6c.
Via 12.- Mundiella, 6b.
Via 13.- Diamant Negre, 6b.
Via 14.- No Smok de Galldindi, 6a.
Via 15.- USA KK, 6a.
Via 16.- s/n, 6a+.

Els Estrets del Sol.

Fita Cami dels Estrets.
Via 17.- s/n, 6a+.
Via 18.- Samarra,6a.
Via 19.- s/n, IV.
Via 20.- s/n, III.
Via 21.- Mora de la Moreria, III+.

Material: 12 cintes exprés, baga d'ancoratge i casc. Alçada màxima uns 20 metres.

Croquis i ressenyes Escalada Esportiva Estrets del Sol, Els Estrets (Ports d´Arnes).