sábado, 8 de septiembre de 2018

Escalada Esportiva dels Estrets "Sector Placa del Camí ", Port d'Arnes- Arnes / Orta (Tarragona).

Aparcament de Lliberós.
A l'entorn dels Estrets d'Arnes podem trobar zones per a l'escalada esportiva. Encara que està una mica oblidada per la majoria dels escaladors esportius, és un magnífic escenari per desintoxicar-se del excés d'equipament que es respira a molts altres sectors. A més de ser una zona tranquil·la i poder permetre'ns algun banyet a la bassa del Toll Blau en èpoques estivals.

Moles del Don.

Area d´estacionament de Lliberós.

Agafarem la carretera dels Ports. Sortint d' Orta de Sant Joan arribarem a un encreuament amb la carretera T-330. Prendre en direcció a Arnes i de seguida, a uns 50 metres, trobem una desviació a l'esquerra indicat com "Els Ports". Prendre-ho. En els primers 400 metres és una carretera de dos carrils, però després es converteix en una ampla carretera veïnal asfaltada. Seguir aquesta carretera en direcció Àrea Recreactiva la Franqueta. Passarem una font i pujarem al Coll de Blanco. Després de baixar el coll, a 6,8 km de la cruïlla, trobarem a la nostra dreta el pàrquing de Lliberós on deixarem el vehicle.

Acces a Els Estrets. Passarela de fusta.

Placa del Camí. Peus de vies del camí.
Accés:

Un cop estacionat el vehicle, agafarem el sender cap a "Els Estrets" indicats popr senyals verticals, passarem primer per una passarel·la de fusta. Continuarem per aquest sender seguint les indicacions. Que ens portaran fins a la riba del riu dels Estrets. Des d'aquí seguim cap a la nostra dreta pel camí empedrat dels Estrets. Passant les Gronsa Sud i després de la Gronsa Central sobre nosaltres veurem el sector d'escalada esportiva "Els Estrets del Sol" uns pocs metres per sobre del camí dels Estrets, cal grimpar per accedir a una lleixa on comencen els peus de via d'aquest sector.
Uns metres més endavant on creix un pi en el mateix camí i al seu costat veurem unes cavitats a la paret. Buscarem per trobar algunes assegurances (parabolts), i si es així haurem donat amb el peu de vies del sector "Placa del Camí ".

Placa del Camí.

Via Kul de Sac, V+.

Aquest sector o zona d'escalada esportiva es tracta d'una placa inclinada que surt des del mateix camí dels Estrets. Es divideix podriem dir en dues parts diferenciades les vies en el mateix camí que són quatre i la resta les trobarem grimpant pel costat esquerre de la placa fins a una còmoda lleixa o si volem escalant la meitat d'una d'aquestes dues vies "Hewlett Placa o Kul de Sac ".

Txiki, al peu del Sector Placa del Camí.

Via Pínic a la vora del camí, V.
La zona d'escalada està orientada al sud-oest per la qual cosa al matí encara trobarem una mica d'ombra. Són vies curtes i de dificultat moderada / baixa. És més un lloc per a la iniciació i la presa de contacte amb l'escalada esportiva en conglomerat. Molt ben equipades i amb la possibilitat de practicar el muntatge de reunions, etc. Hi ha algunes vies que haurem de sortir per arribar i canviar de reunió si volem despenjar o preveure corda de 80 metres. Aquestes són dues de les quatre vies que comença des del mateix camí. jejeje. Estar atents i vigilar. Ok.

Via Valletes, 6a.
Ressenyes de les Vies d'Escalada Esportiva "Placa del Camí " Els Estrets, (Port d'Arnes) Arnes / Orta (Tarragona).-

Via 1.-  La, 6a.
Via 2.- Invasió, V+.
Via 3.- Dels, V.
Via 4.- Hewlett Placa, IV+.(inici del camí. 1ª part.).
Via 5.- Kul de Sac,V+ (inici del camí. 1ª part.).
Via 6.- Molinets, IV.
Via 7.- Hewlett Placa, IV+.( des de la lleixa. 2ª part.). part 1 + 2 = 40 m.!!!
Via 8.- Kul de Sac, IV+.( des de la lleixa. 2ª part.). part 1 + 2 = 40 m.!!!
Via 9.- s/n, V+.

Els Estrets.

Croquis i ressenyes escalada esportiva dels Estrets "Sector Placa del Camí", Els Ports d´Arnes.
Via 10.- Univers Reptant, V.
Via 11 i 12 .- Picnic a la vora del camí, V. (inici al cami. 40 m.!!!).
Via 13.- s/n, V+.
Via 14.- s/n, V+.
Via 15.- Factor Rosa, 6b+.
Via 16.- Valletes, 6a.

Material: 12 cintes exprés, baga d'ancoratge i casc. Alçada màxima uns 40 metres.portar corda de 80 m. si volem fer-les totes en un sol llarg.