viernes, 7 de enero de 2022

Ascensió Paret de la Codolosa "Via del Pi, 6a - 80 m.", Collbató (Barcelona).

Carrer de la Drecera, Collbató.

La Paret de la Codolosa és i serà una de les parets més visitades per la majoria d'escaladors montserratins. Escola d´iniciació als itineraris de més d´un llarg o escalada de caràcter clàssic. Aquest amfiteatre atesa la seva peculiar forma; acapara molts itineraris de mitjana i baixa dificultat. Situada al sud és una gran solució per als mesos hivernals, en altres èpoques pot esdevenir un infern. jejeje. Molt bona roca en algun itinerari una mica solt on trobarem doncs plaques, diedres, alguna panxa. Nosaltres hem realitzat ja bona part dels seus itineraris però encara queden per fer potser ja comença a estar massa massificada la paret, en aquesta ocasió hem escollit la via del Pi, aquest el trobarem durant el seu ascens.

Els Graus.

Peus de Vies, Paret de la Codolosa.

Des de Barcelona, ​​anirem per l'A2, fins a la sortida de Collbató remuntarem fins a la part superior del municipi i estacionarem el vehicle en un dels seus carrers més propers al dipòsit d'aigües al carrer de la Drecera prop del carrer Graus.

Un cop estacionat el vehicle agafarem el carrer Drecera i pujarem fins a l'alçada del dipòsit d'aigua, on veurem el Sector/rocòdrom dels Bombers (zona equipada per iniciar-se a l'escalada i fer pràctiques). Seguirem per la Drecera de Fra Garí marcada per marques de pintura blanques i grogues. Continuarem per aquest camí fins veure una bifurcació a la nostra dreta marcada per una fita de fusta (pal) i ens desviarem per aquest camí que a pocs metres ens deixés a la base i inici de la Paret de la Codolosa.

Localitzarem l'inici de la via “del Pi” entre els itineraris “Indignats i La Rampa”, aquestes és just a la seva esquerra mirant a la paret i “La via Campions” a la seva dreta nom escrit a la roca. La via Indignats a la seva esquerra té marcades les inicials “IN” a la roca. Veurem alguna assegurança força alta, l'inici coincideix amb els primers metres de la Via Campions.
Nota: (Aquesta és l'aproximació per als itineraris que estan més a l'esquerra de la Paret de la Codolosa. A la resta és millor accedir-hi des de la zona recreativa de l'Ermita de la Salut, també al municipi de Collbato).

En arribar a la base de la Paret de la Codolosa, localitzarem l'inici de la via, just entre les Vies La Rampa i Indignats "IN" gravat a la roca, a l'esquerra ia la dreta la via Campions, aquesta té el nom pintat a la paret.
Després d'equipar-nos, vam començar a escalar per la paed buscant una primera assegurança pel costat dret compartint alguns metres amb la Via Campions. Flanquegem cap a l'esquerra després d'assegurar-nos en una primera assegurança. Realitzem un petit pas a mirar-se, i continuarem per una placa vertical que al cap de poc perd dificultat. Continuarem per una canal i sortir a per altres plaques fins arribar a la R1, reunió força còmoda. R1, Dos parabolts amb xapa un amb doble anelles, units per un cordino. Reunió rapelable. Sis parabolts a uns 30 metres.

L2 (6a).-

Sortim rectes des de la R1, a buscar una primera assegurança en una placa que creua diagonalment, veurem diverses línies d'assegurances, hem d'anar per la línia més a l'esquerra, deixant a la dreta els itineraris de la Rampa i Campions. Un parell de pas on haurem de llençar de valent, la verticalitat es perd i seguirem amb tendència a la dreta a buscar la R2, ubicada al costat d'un pi. Què és el que dóna el nom a l'itinerari. R2, Tres parabolts, un amb xapa unit amb un cordino a un altre amb dues baules de cadena i un altre sense xapa amb un petit cordino per assegurar, reforçar amb escanyant-lo amb una tascon, per a més seguretat. Reunió rapelable. Uns 6 parabolts en uns 20 metres.

R2, El Pi (queda nom a la via).

L3 (6a).-

Sortim rectes des de la R2, per una panxa vertical amb molt bona roca i bones preses. Després de la placa la dificultat baixa i sortim a una zona més vegetativa, arribant a un replà. Des d'aquí buscarem un pany que ens queda davant i que és trempa, amb una part central vertical i amb les assegurances una mica a desmà. Últims metres el realitzarem per un mini diedre i trobarem la R3 sobre el darrer bony. R3, Dos parabolts amb xapa un amb anella units per un cordino. 9 parabolts i un pont de roca a uns 30 metres.

Cim de la Paret de la Codolosa, Rubén, Alba & Guti.

1er. Rapel.

Després de fer algunes fotos per a la ressenya i descansar una mica, vam decidir fer el descens, rapelant per la mateixa via.
Tot i que també tenim l'opció de baixar caminant, remuntant uns metres cap amunt seguint un sender que ens deixa al drecera de Fra Garí. Costa una mica orientar-se si no es coneix el lloc.
Vam muntar un primer ràpel dels tres que al final vam decidir fer, per evitar patir recuperant les corda si es fa amb dos. Aquest primer rapel el realitzem des de la R3, fins al pi on hi ha la R2, uns 27 metres. Des de R2 a la R1, un altre ràpel més curt d'uns 20 metres i un últim ràpel des de R1, a la base de la paret uns 30 metres. Recollim material i tornarem al vehicle per on hem vingut. O si tenim temps podem fer un altre itinerari.

2on. Rapel.

Ubicació i localització dels itineraris d'escalada Paret de la Codolosa extret de.-  https://kpujo.com/castella/ressenyes/collbato/codolosa/codolosa.html

Fitxa Tecnica

Via: Del Pi.
Zona: Paret de la Codolosa – Montserrat.
Dificultat: 6a.
Dificultat obligada: V.
Grau dexposició: Baix.
Compromís: Baix.
Equipament: Via equipada amb parabolts i un pont de roca. Reunions rapelables.
Material: 10 cintes express (algunes llargues), baga d´ancoratge, R´s i casc. Opcional: Joc de tascons i Joc de Friends.

Croquis i ressenyes de la Paret de la Codolosa "Via del Pi", extret de.- https://escalatroncs.com/